سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گودرزي دبياج در نشست رسانه‌اي ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي هنر جوان؛

حمايت نهادها و سازمانهاي مختلف كشور از هنرمندان تجسمي ضروري است

حمايت نهادها،‌ارگان‌ها و سازمان‌هاي مختلف كشور از هنرمندان جوان در عرصه‌ي هنرهاي تجسمي به منظور رشد و تعالي كارشان ضروري است.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛نشست رسانه‌اي ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي هنر جوان در حوزه هنري برگزار شد،مرتضي گودرزي ديباج،‌مدير مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري با اشاره به لزوم حمايت ارگان‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌هاي كشور برحمايت از هنرمندان جوان گفت:‌با برگزاري اين جشنواره به صورت هر دو سال يكبار چهره‌هاي درخشان و قابل تاملي به عرصه‌ي فرهنگ و هنر كشور معرفي شده‌اند،اما متاسفانه كم لطفي‌ها و بي‌توجهي‌هايي نسبت به اين افراد ايجاد شده است.
وي ادامه داد:‌انتظار داريم با معرفي اين چهره‌ها از سوي جشنواره سازمان‌هاي ديگر در جذب اين استعدادهاي جوان اقدام كرده و امتيازهايي را در جهت پيشرفت كارشان به آنها اختصاص بدهند.
دبياج تصريح كرد:حوزه هنري به عنوان نهادي كه يكي از وظايف آن برگزاري اين جشنواره است كار خود را انجام داده،اما بدون شك حمايت و پشتيباني ديگر نهادها و ارگان‌هاي ديگر از اين جشنواره و هنرمندان آن موجب رشد و تعالي فرهنگي و هنري كشور مي‌شود.
مديرمركز هنرهاي تجسمي با اشاره به اين نكته كه جشنواره هنرهاي تجسمي هنر جوان يكي از اولين جشنواره‌هاي رسمي است كه حوزه هنري اقدام به برگزاري آن كرده است،ادامه داد:ما در هردوره از جشنواره‌ هم شاهد رشد كمي هنرمندان و هم شاهد رشد كيفي آثار بوده‌ايم و جاي افتخار دارد كه بگوييم اين جشنواره شاهد حضور هنرمندان جواني بوده است كه به لحاظ توان و قدرت هنري خود گاه از پيشكسوتان خود پيشي مي‌گيرند.
ديباج درمورد موضوع جشنواره گفت:امسال به دلايل متعددي ازجمله بحث خطرات فرهنگي كه بنيان‌هاي فرهنگي جامعه ما را به صورت آشكار و پنهان تهديد مي‌كند در اين جشنواره به موضوع خانواده از منظر دين اسلام توجه ويژه‌اي شده است.
مديرمركز هنرهاي تجسمي در مورد يكي از بخش‌هاي جديد جشنواره هنرهاي تجسمي هنر جوان خاطر نشان كرد:امسال بخش جديدي را با نام ويدئو آرت و فتوآرت را با توجه به اين كه با بهره‌گيري از رسانه‌هاي جديد مي‌توان حوزه خلاقيت هنرمندان را افزايش دهيم در سطح و زاويه‌اي كوچك آغاز كرده‌ايم و در دوره‌هاي بعدي آن را گسترش خواهيم داد.
در ادامه اين مراسم اصغر كفشچيان مقدم دبير هنري جشنواره گفت: جشنواره امسال در بخشهاي نقاشي و طراحي،خط نقاشي يا نقاشي خط،كاريكاتور،پوستر،تصويرسازي حجم و بخش جديد ويدئوآرت و فتوآرت آماده‌ي دريافت آثار هنرمندان است.
وي ادامه داد:براي هر بخش 5داور از نسل‌هاي مختلف و نگرش‌هاي متفاوت تعيين كرده‌ايم.
كفشچيان مقدم درمورد ويژگي‌ مهم جشنواره اظهار داشت:اهميت اين جشنواره به دليل حضور جوانان با استعداد در آن است؛بنابراين شايسته است كه نهادها و ارگان‌هاي ديگر دست ياري به حوزه هنري براي كشف و پرورش اين استعدادها دهند.
وي ادامه داد:‌متاسفانه بخش حمايتي در كشور ما بسيار ضعيف است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند دفتري براي شناسايي استعدادها و حمايت از آنها ايجاد كند.
دبير جشنواره هنرهاي تجسمي هنر جوان تصريح كرد:كشور ما علي رغم آنكه فرهنگ وسيع اسلامي در آن جاري است؛داراي فرهنگهاي بومي غني است كه يكي از اهداف اين جشنواره پرداختن به اين فرهنگ‌هاي بومي است.
وي عنوان كرد:‌جشنواره هنر جوان بهترين جشنواره در كل كشور است؛البته نه تنها از لحاظ سخت افزاري؛بلكه به لحاظ حضور هنرمندان با استعداد جوان در آن بنابراين حمايت از اين جشنواره به رشد هنر در كشور منجر مي‌شود.
وي در مورد بخش ويدئوآرت و فتوآرت در جشنواره گفت:‌ايجاد بخش ويدئوآرت و فتو آرت در جشنواره به منظور نمايش تجربه‌هاي جوانان در اين حوزه بوده است./ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.