سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ياسوج/ دستیار ویژه رییس جمهور؛

با بهره برداری از پروژه ملی پاتاوه -دهدشت كریدور شمال به جنوب تکميل مي شود

دستیار ویژه رییس جمهور و رییس پروژه های مهر ماندگار كشور از روند اجرایی پروژه ملی و محور ترانزیتی پاتاوه - دهدشت در استان كهگیلویه وبویراحمد بازدید كرد و گفت: اتمام و بهره برداری از این محور در موعد مقرر، مورد تاكید دولت و شخص رییس جمهور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج ، علی اكبر محرابیان روز یكشنبه در بازدید از این پروژه ملی گفت: با اهتمام ویژه دولت و وزارت راه و شهرسازی مشكلی برای تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه وجود ندارد.
محرابیان با بیان اینكه این محور در حقیقت تكمیل كننده كریدور شمال به جنوب است ،افزود: جاده ملی پاتاوه -دهدشت یكی از مهمترین پروژه های مهر ماندگار در سطح كشور و این استان محسوب می شود.
وی طول این محور را 137 كیلومتر عنوان كرد و افزود: این محور به چهار قطعه تقسیم شده است كه عملیات اجرایی در قطعات مختلف آن به سرعت ادامه دارد.
دستیار ویژه رییس جمهور گفت: در این محور كوهستانی 13 دهنه تونل به طول 5/7 كیلومتر وجود دارد كه سخت ترین محور در جنوب كشور است.
وی با بیان اینكه جاده ملی پاتاوه - دهدشت در كریدورشمال به جنوب و بندر امام خمینی (ره) قرار گرفته است، افزود: با بهره برداری از این محور مسیر بندرامام خمینی به مركز كشور حدود 240 كیلومتر كاهش خواهد یافت.
محرابیان اظهار داشت: با توجه به اینكه این محور در یك منطقه 100 درصد كوهستانی واقع شده ادامه روند اجرایی این پروژه در مدتی دچار وقفه شد ولی با همت و تلاش پیمانكار پروژه و حمایت های ویژه وزارت راه و شهرسازی این پروژه هم اكنون شتاب قابل توجهی یافته است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاكنون افزون بر یك هزار میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی نیز افزون بر یك هزار میلیارد ریال دیگر برای تسریع در اجرای این پروژه اختصاص داده شد.
رییس پروژه های مهر ماندگار كشور گفت: حدود 400 میلیارد ریال این اعتبار مربوط به اعتبارات طرح مهر ماندگار و مابقی نیز از طریق اعتبارات ملی تامین خواهد شد.
محرابیان افزود: با بهره برداری كامل از این پروژه مهم بیش از هشت بخش و 400 روستای كهگیلویه وبویراحمد از جاده مناسب بهره مند خواهند شد. /س

برچسب ها: پروژه ، ملی ، پاتاوه ، دهدشت ، کدیدور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.