سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام احمدی نژاد تسلیم نخست وزیر اردن شد

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران ظهر یکشنبه در دیدار با نخست وزیر اردن پیام دعوت 'محمود احمدی نژاد' رئیس جمهوری اسلامی ایران از عبدالله دوم شاه اردن برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را تسلیم کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران ظهر یکشنبه در دیدار با نخست وزیر اردن پیام دعوت 'محمود احمدی نژاد' رئیس جمهوری اسلامی ایران از عبدالله دوم شاه اردن برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را تسلیم کرد.

حسین امیرعبداللهیان امروز به همین منظور وارد امان پایتخت اردن شد و پس از استقبال از سوی 'مصطفی مصلح زاده' سفیر ایران در اردن و جمعی از مسئولان وزارت خارجه این کشور عازم دیدار با ' فائز طراونه 'نخست وزیر اردن شد.

عبدالله دوم و وزیر خارجه اردن در زمان حاضر در پاریس به سر می برند.

در جریان این دیدار دو طرف در ارتباط با موضوعات مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران و اردن و همچنین تحولات منطقه خاورمیانه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

معاون وزیر خارجه قرار است در ادامه سفر به اردن با 'محمود عباس' رئیس حکومت خودگردان فلسطین نیز دیدار و پیام احمدی نژاد را به وی تسلیم کند.

عباس در حال حاضر در اردن به سر می برد.

امیرعبداللهیان قرار است در پایان این دیدارها و قبل از ترک امان در گفت و گو با خبرنگاران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در امان به سوالهای آنان پاسخ دهد.

شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اوایل شهریور ماه امسال در تهران برگزار می شود.

در این اجلاس ایران برای دوره ای سه ساله، ریاست را بر عهده خواهد گرفت.

جنبش غیرمتعهدها دارای 118 عضو است .

در روزهای اخیر وزرا و مقام های ایرانی با سفر به کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران را به روسای کشورهای عضو تسلیم کرده اند./س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.