سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهيل تجارت خارجي با نقش آفريني بهتر بانك مركزي

بانك مركزي در خصوص تسهيل تجارت خارجي كشور نقش مؤثرتري را مي تواند ايفا كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، برخورداري رئيس مجمع واردات با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: هرچند بانك مركزي ضرورتاً به تنهايي قادر به حل مشكلات اقتصادي كشور نيست اما در خصوص تسهيل تجارت خارجي كشور مي تواند نقش مؤثرتري را ايفا كند.

وي افزود: لازم است طراحان ابزارهاي مالي بر امنيت سرمايه گذاران و روان شدن گردش پولي تمركز داشته باشند و همچنين به ابزارهاي جديد بانكي نيز نياز است.

وي با بيان اينكه حمايت سيستم بانكي از فعالان شناسنامه دار به منظور تأمين نقدينگي و سرمايه در گردش مي تواند منجر به خنثي سازي تحريم ها شود اظهار داشت: ارائه تسلهيلات و همياري به منظور خنثي سازي پاشنه آشيل تحريم ها كه همان بحث LC ها است مي تواند كشور را در رفع تأثيرات تحريم كمك كند.

وي ادامه داد: شفاف شدن سياست هاي مالي و بانكي در قبال فعاليت اقتصادي به منظور برنامه ريزي قابل اتكا از ديگر راهكارهاي دور زدن تحريم ها است.

برخورداري همچنين به نقش مردم در شرايط تحريم اشاره كرد و گفت: از آنجا كه عليرغم ادعاي كشورهاي غربي هدف تحريم ها فشار بر مردم است مردم نيز بايد با خودداري از اصراف و مصرف گرايي برنامه هاي شوم دشمنان را سد كنند./س
برچسب ها: تسهیل ، تجارت ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.