سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام روانبخش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

منافقين ابزار اجرايي سياست‌هاي غرب در منطقه هستند

عضو هيأت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: فعاليت گروهك تروريستي منافقين منفک از سياست هاي دولت آمريکا نيست و منافقين ابزار اجرايي سياست‌هاي غرب در منطقه هستند.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو هيأت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در مورد تلاش برخي سياستمداران آمريکايي براي حذف نام منافقين از ليست سازمان هاي تروريستي، اظهارداشت: سياست هاي دولت آمريکا منفک از فعاليت‌هاي گروهك منافقين نيست و تجربه ثابت کرده که هر اقدامي از سوي منافقين صورت مي گيرد، هم راستا با سياست هاي دول غربي بوده است.

وي با اشاره به اينکه طرح اين مسائل فقط بازي سياسي است، گفت: آمريکايي ها به اين مسأله واقفند که براي اقدامات تروريستي ضد ايراني خود هيچ مجموعه اي بهتر از گروهك تروريستي منافقين را ندارند که از طريق آن دست به اخلال بزنند.

حجت الاسلام روانبخش به عملکرد منافقين در فتنه 88 در کشور اشاره کرد و بيان داشت: غرب و علي الخصوص آمريکا همه توان خود را براي بحراني کردن شرايط کشور به کار گرفتند تا بتوانند تاثير منفي در روند نظام اسلامي بگذارند؛ ولي به دليل اينکه ماهيت منافقين براي مردم ما شناخته شده بود و جايگاهي ميان ملت ايران نداشتند، نتوانستند اوضاع داخلي ايران را خراب کنند.

عضو هيأت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) اضافه کرد: اين حرکت ها نشان از شکست سياست هاي آمريکايي در مقابله با جمهوري اسلامي ايران است.

وي با بيان اينکه حمايت از منافقين سياست آمريکا را آسيب پذيرتر مي کند، خاطرنشان کرد: آنها با داشتن سرويس هاي جاسوسي قوي در کشور خود، هنوز نتوانسته اند نيرويي را براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران در داخل و خارج تربيت کرده و به خدمت بگيرند که مجبور نشوند سراغ گروه نخ نمايي مانند سازمان منافقين بروند.

دبير سياسي هفته نامه پرتو سخن، به تلاش آمريکا براي اسکان منافقين رانده شده از پادگان اشرف، در کشورهايي مانند عربستان،‌آذربايجان، اردن قطر و پاکستان اشاره کرد و گفت: اکثر اين کشورها نيز در جمع بندي‌هاي خود براي پذيرش منافقين دچار ترديد شده اند. چرا که خوب مي دانند سرکردگان منافقين به هيچ کس وفادار نخواهند ماند؛ در غير اين صورت دولت عراق تلاش نمي کرد تا آنها را از کشورش اخراج کند. علت اين بود که آنها به مردم و دولت عراق هم خيانت کردند.

وي با بيان اينکه صحبت هايي با مقامات عربستاني مبني اسکان منافقين در پادگاني در اين کشور شده است، تصريح کرد: قطعا هر کشوري اين گروهک تروريستي را بپذيرد، بايد منتظر عواقب آن باشد. چرا که اينها فتنه گراني هستند که آتش حضورشان در هر کشوري ابتدا دامن خود آن کشور را مي گيرد.

حجت الاسلام روانبخش با تاکيد بر اينکه اسکان اينها در کشورهاي همسايه ايران به نفع ما است،‌ خاطرنشان کرد: با اين کار آنها براي نيروهاي اطلاعاتي ما هدف کوچک تري مي شودند و مي توانيم تسلط بيشتري بر عملکردشان داشته باشيم.

وي در پايان گفت: موضع ما همواره نسبت به منافقين تهاجمي خواهد بود و نخواهيم گذاشت امنيت ايران اسلامي به دست آنان تضعيف شده و از بين برود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.