سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تابستان خنك در اردبیل ، سبب روانه شدن جمع زیادی از مسافران تابستانی به منطقه شده است

نفوذ پی در پی هوای تابستانی به مراتب خنكتر از سالهای معمول به اردبیل و از سویی استقرار گرمای طاقت فرسا در اكثر نقاط ایران امسال تعداد مسافران وارده به سرزمین سبلان را تا این زمان به شكل چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  اردبیل به لحاظ خصوصیات طبیعی و اقلیمی خود از نقاط سردسیر ایران به شمار می آید و پاییز ، زمستان و حتی روزهای بهاری سرد از ویژگیهای آب و هوایی اردبیل و سایر نقاط همجوار كوهستانی و سردسیر این شهرستان است ولی امسال ساكنان این سرزمین ، تابستانی خنكتر از سالهای معمول را تجربه می كنند.

اواسط خرداد ماه زمان شروع استقرار هوای گرم در منطقه محسوب می شود كه تا اواخر مرداد ماه ادامه می یابد و البته در سالهای معمول گرمای هوا در اردبیل از 30 درجه سانتی گراد بالای صفر فراتر نمی رود و به ندرت در بعضی اوقات در این مدت دمای هوا به شكل استثنایی به 35 درجه نیز می رسد كه این شرایط دو سه روزی بیشتر دوام نمی یابد.

ارتفاع زیاد از سطح دریاهای آزاد ، قرار گرفتن در مسیر جریانها و سامانه های جوی گوناگون و نیز واقع شدن اردبیل در عرض جغرافیایی بالا سه علت عمده ای است كه سبب سردسیری این شهرستان در فصول سرد و خنكی هوای آن در اكثر روزهای تابستان می شود.

این ویژگی طبیعی كم نظیر به همراه وجود سایر جاذبه های طبیعی مانند چشم اندازها و تفرجگاههای دل انگیز و دهها چشمه و استخر آبهای سرد و گرم زیرزمینی سبب می شود كه سالانه به خصوص در فصول گرم و نیز تعطیلات تابستانی هزاران نفر از هم میهنان ساكن در سایر نقاط دور و نزدیك ایران زمین و حتی توریستانی از كشورهای دیگر به اردبیل مسافرت كنند.

یادمانهای تاریخی و باستانی نیز از دیگر جاذبه های ارزشمند در جای جای سرزمین كهن اردبیل هستند كه انگیزه ای برای مسافران و گردشگران داخلی و نیز جهانگردان خارجی برای مسافرت به این استان می شوند./س

برچسب ها: اردبیل ، تابستان ، خنک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.