سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

دو گروه شکارچیان غیر مجاز در فیروزکوه دستگیر شدند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: دو گروه شکارچیان غیر مجاز در شهرستان فیروزکوه دستگیرشدند.

 

رضا کرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: در حین انجام عملیات گشت ‏زنی، مأموران محیط ‏بان با شنیدن صدای شلیک گلوله به تعقیب شکارچیان پرداختند.

وی اضافه کرد: پس از عملیات تعقیب و گریز، در نهایت شکارچیان متخلف در فیروزکوه دستگیر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: از شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات زرین‏ دشت و منطقه شکار ممنوع کاوده، یک قبضه اسلحه برنو با لاشه یک رأس بز وحشی کشف شد.

کرمی ادامه داد: گروه دوم از شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات گدوک با یک قبضه اسلحه ساچمه ‏زنی و دو قطعه کبک دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این دو گروه شکارچیان غیر مجاز، پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: همه روزه سه گروه جداگانه متشکل از محیط‏‏ بانان با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف از جمله شکار و صید غیر مجاز و کنترل منطقه به مناطق مختلف شهرستان فیروزکوه اعزام می‏ شوند.

وی همچنین از اعزام یک گروه سیار به عنوان نیروی کمکی به منظور کنترل بیشتر و حراست از محیط زیست و جلوگیری از شکارغیر مجاز در به منطقه برای گشت ‏زنی خبر داد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه بیان کرد: منطقه شکار ممنوع کاوده با مساحت 400 هزار هکتار در شرق شهرستان فیروزکوه قرار گرفته‌ است و در آن انواع وحوش از جمله پستانداران، پرندگان و خزندگان را می ‌توان دید.

کرمی از جمله گونه‌ های غالب جانوری این زیستگاه را قوچ، میش، کل و بز، آهو، پلنگ، گراز، گرگ، روباه، شغال، کاراکل، گربه وحشی، جغد، جوجه تیغی، کبک، تیهور، سارکپه، دلیچه، دال، پرندگان شکاری، افعی دماوندی، افعی شاخدار، گرزه مار، افعی اره‌ای و ... عنوان کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.