سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهزاده زن آل سعود از انگليس تقاضاي پناهندگي کرد

يکي از شاهزادگان زن خاندان آل سعود به علت هراس از بازگشت به کشورش از انگليس درخواست پناهندگي سياسي کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ساندي تلگراف ، سارا بنت طلال بن عبدالعزيز نوه نازپرورده بنيانگذار پادشاهي سعودي و دختر يکي از قدرتمند ترين پسران وي مي گويد از بيم جانش به کشورش باز نمي گردد و از انگليس درخواست پناهندگي سياسي کرده است.

اين امر که اولين مورد از درخواست پناهندگي از سوي چنين عضو رده بالايي در حلقه داخلي خاندان حاکم سعودي است،‌ موجب تشويش سلسله سعودي مي شود و تهديدي براي ايجاد يک جنجال سياسي است.

سارا 38 ساله مقامات ارشد سعودي را به توطئه براي ربودن و بازگرداندن وي به رياض در پي يک سري فعاليتهاي ايذايي کاملا هماهنگ  متهم مي کند.
وي هم اکنون به همراه چهار فرزند و دو سگش در يک واحد چند اتاقه در يک هتل پنج ستاره در لندن به سر مي برد و تحت حفاظت يک گروه امنيتي خصوصي قرار دارد.

شاهزاده سعودي در يک محل سري به ساندي تلگراف گفت: خيلي مي ترسم. آنها مي دانند اکنون نمي توانم بازگردم. اين يک تهديد  و ضربه اي به نظام پادشاهي سعودي است.

وي گفت: به لحاظ جسمي و روحي مورد آزار قرار گرفته، دارايي هايش مسدود شده و  به مخالفت با آنها متهم شده و از هر جهت تحت فشار است.

وکلاي سارا روز جمعه قصد وي را براي پناهندگي به اطلاع وزارت کشور انگليس رساندند. وزاري دولت انگليس بايد با ارزيابي صحت و سقم ادعاهاي وي درباره پناه دادن به وي تصميم بگيرند. به علت درخواست مقامات سعودي مبني بر بازگشت شاهزاده سارا اين مسئله به يک مخصمه ديپلماتيک تبديل شده است.

سارا از سال 2007 پس از اختلاف نظر با پدر 80 ساله اش در انگليس زندگي کرده است. وي پس از جدايي از همسرش سرپرستي فرزندانش را بر عهده گرفت  و با برادر بزرگترش بر سر ميراث خانواگي به جا مانده از ثروت 325 ميليون پوندي مادرش در نزاعي دائمي بوده است. اين ثروت به صورت پول نقد، جواهرات و املاکي در عربستان سعودي، سوئيس، مصر و لبنان است.

درخواست پناهندگي اين شاهزاده سعودي تنش در درون خاندان سلطنتي سعودي را آشکار مي سازد. با توجه به بيمار بودن شاه عربستان، سارا تحت حمايت عموي خود نايف بن عبدالعزير ال سعود وليعهد سابق و رقيب پدرش قرار داشت. اما با مرگ وليعهد در ماه گذشته، وي پشتيبانش را از دست داد و ظاهرا همين امر او را به درخواست براي پناهندگي سياسي در انگليس وا داشت.

سارا به لحاظ ظاهر و پوشش مانند غربي ها است و  از حجاب داشتن خودداري مي کند. وي دو سال پس از ورود به انگليس گذرنامه اش منقضي شد و سفارت سعودي از صدور گذرنامه مجدد براي وي خودداري کرد.

وي همچنين به علت منقضي شدن رواديدش با تهديد اخراج از انگليس مواجه است. يک حامي ناشناس درآمد وي را به طور منظم تامين مي کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.