سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

20 میلیارد ریال كالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان صادر شد

با صدور 40 فقره پروانه صادراتی در سه ماه نخست امسال، 20 میلیارد و 500 میلیون ریال كالا از مرز میلك در شهرستان هیرمند به كشور افغانستان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: وزن كالاهای صادر شده به افغانستان بیش از یك میلیون و 540 هزار كیلوگرم بوده است. وی بیان كرد: عمده كالاهای صادارتی به افغانستان در سه ماهه نخست امسال خرما، فرش، پتو و برخی مواد غذایی دیگر بوده اند.

مهدی سرگزی ظهار داشت: صادارت كالا از شمال سیستان و بلوچستان به كشور افغانستان در این مدت به لحاظ وزن بیش از 66 درصد و از نظر ارزش 10 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی زابل گفت: در سه ماه نخست امسال افزون بر 25 مورد بازدید از واحدهای تولیدی شهرستانهای زابل، زهك و هیرمند، 784 پروانه كاربرد علامت استاندارد كالاهای صادراتی نیز صادر شده است.

بازارچه و پایانه مرزی بین المللی میلك در شهرستان هیرمند واقع شده و مبدا خروجی كالاهای صادراتی و ترانزیتی به كشور افغانستان است.اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی زابل دو شهرستان تازه تاسیس هیرمند و زهك در شمال سیستان و بلوچستان را زیر پوشش دارد. /ع


برچسب ها: صادر ، به ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.