سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

ثبت نام بیش از 90 درصد دانش آموزان / بازنگری هر ساله کتاب های درس

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 90 درصد دانش آموزان کشور با مراجعه سایت نام نویسی در مدارس کشور ثبت نام کرده اند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: از مجموع 12میلیون و 300 هزار دانش آموزش سراسر کشور براساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بیش از 10 میلیون و 500 هزار نفر ثبت نام کرده اند و این تنها مختص کسانی است که تاکنون در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت شده است و نشان می دهد بیش از 90 درصد دانش آموزان تاکنون ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در پایه ششم ابتدایی یک میلیون و 80 هزار دانش آموز داریم که تا امروز 17 تیرماه یک میلیون نفر از این دانش آموزان ثبت نام کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رشد 15 درصدی دوره ابتدایی با توجه به اجرای سند تحول بنیادین و افزوده شدن پایه ششم کار بسیار بزرگ و گسترده ای است که آمادگی وزارت آموزش و پرورش را می طلبد که هم اکنون این آمادگی کامل وجود دارد و در بخش کتب درسی 22 میلیون جلد کتاب جدید التالیف پایه دوم و ششم ابتدایی چاپ بسیاری شده است و در  26تیرماه هم از این کتاب های درسی رونمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیش از این دانش آموزان معدل های بالای 19 که در آزمون مدارس سمپاد پذیرفته نمی شدند باید مجدد در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت می کردند و درحالی که در آزمون هماهنگ امسال 23 هزار دانش آموز با معدل های 16 تا 19 در آزمون هماهنگ مدارس سمپاد و نمونه دولتی شرکت کردند.

*افزایش مدارس سمپاد به 450 مدرسه

حاجی بابایی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تعداد مدارس تیزهوشان از 279 مدرسه به 450 مدرسه در کشور افزایش یافته است و 120 هزار دانش آموز تیز هوش در این مدارس تحصیل می کنند.

*کسب شایستگی علمی با اجرای سند تحول بنیادین

وی افزود: تقویت روحیه کار آفرینی کسب شایستگی های عام حرفه ای و ایجاد کار مولد با اجرای دقیق و بند به بند سند تحول بنیادین محقق خواهد شد.

وی گفت: تغییر نگاه آموزش و پرورش از درس آموزی تأثیرات بسیاری در فراگیری مهارت های علمی و عملی و ایجاد و کار مداوم برای دانش آموزان در دوره ابتدایی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مهمترین وظیفه آموزش و پرورش ایجاد خلاقیت در دانش آموزش و شکوفایی علمی آنان است افزود: دانش آموز با اجرای سند تحول بنیادین از نزدیک پروژه های علمی آشنا شده و در زمینه تولید دانش و مهارت نوعی تفکر خلاق خواهد داشت و سعی خواهد کرد با اجرای پروژه های علمي و عملی استعدادها و توانمندی های خود را بروز دهد.

*شش ساله شدن ابتدایی فرصتی برای تعالی دانش آموزان

وی با بیان اینکه شش ساله شدن دوره ابتدایی فرصت کافی را برای رشد وتعالی دانش آموز فراهم می کند افزود: دانش آموز در این دوران تمام توان خود را برای یادگیری معطوف می سازد و اگر آموزش و تربیتی خلاقانه و صحیح داشته باشد ظرفیت لازم برای ورود به دوران راهنمایی را پیدا خواهد کرد و در آینده هم در عرصه های علم و زندگی موفق خواهد شد.

حاجی بابایی برگزاری جشنواره جابر بن حیان در دوران ابتدایی را اقدامی ارزشمند در کشور بر شمرد و گفت: برگزاری این جشنواره ها در دوره ابتدایی دانش آموز را به مسیری هدایت می کند که اهل ابتکار نوآوری خلاقیت و مهارت آموز شود.

*بازنگری هر ساله کتاب های درس

وزیر آموزش و پرورش از بازنگری هر ساله کتاب های درس دوره ابتدایی خبر داد و گفت: تمرکز اصلی وزارت آموزش و پرورش برروی دوران ابتدایی است و کارگاه ها و تجهیزات آموزش به سمت ابتدایی هدایت می شود و برنامه های مختلف برای افزایش کیفیت آموزش در دوران ابتدایی خواهیم داشت./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.