سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمانپرست در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران:

اتحاديه اروپا در بلند مدت از تحريم هاي يکجانبه عليه ايران پشيمان مي شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت:تحریم هاي يکجانبه غربي ها عليه ایران در بلند مدت اين كشورها را با مشکل تامین سوخت مواجه و آنها را از اقداماتشان پشیمان خواهد کرد.

رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعمال تحريم هاي جديد اتحادیه اروپا عليه كشورمان گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره طي سي و سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي هدف تهديد كشورهاي غربي واقع شده و همواره تلاش کرده از اين فشارها و تهديدها به عنوان فرصتي براي استقلال و خود کفایی هرچه بيشتر در عرصه اقتصادي استفاده كند.

وي در ادامه با بيان اينكه سران غرب و آمريكا تحريم صنعت نفت و بانك مركزي را آخرین حربه فشار به جمهوری اسلامی ایران برای صرفنظر از حقوق قانونی خود مي دانند، افزود: اقدامات خصومت آمیز دولتمردان غرب و آ‌مريكايي نشانگر اين است كه آنها ابزاري عليه ملت ايران ندارند و تلاش دارند تا از اين راه ملت ایران را تحت فشار قرار داده واز مسیر روشن خود منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: تنها راه مقابله با تحریم های غرب، فرصت سازي از آنها وتلاش برای خود كفايي از طریق رفع وابستگي درآمدهاي كشور به صنعت نفت است.

مهمانپرست با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران دومين دارنده ذخاير گازي و چهارمين دارنده ذخاير نفتي در جهان است و یکی از قطبهای تامین سوخت جهان و منبع انرژی مطمئن و پايداري براي كشورهای جهان خصوصا اروپاست، خاطرنشان کرد: اقداماتي كه غرب برای تحریم ایران انجام مي دهد ممكن است در يك محدوده زمانی معین فراز و نشيب داشته باشد اما قطعا در بلند مدت كشورهاي این اتحادیه را با مشکل تامین سوخت مواجه و آنها را از اقداماتشان پشیمان خواهد کرد.

وي در ادامه تصريح كرد: آمريكا به بهانه تحريم نفتي ایران سعي دارد تا رقباي اقتصادي خود را تحت فشار قرار داده  و با اخلال در نظام اقتصادی این کشورها که در آینده نزدیک به قدرتهای نوظهور مالی جهان تبدیل می شوند آنان را وادار به پیگیری منافع كوتاه مدت و غير مطمئن خود بروند.

مهمانپرست همچنین افزود: اروپا و آمریکا به دلیل هراس از واردآمدن شوک بزرگ اقتصادی به جهان پس از تحریم نفتی یکباره ایران تلاش دارند تا این تحریم ها را به مرور عملی و به زعم خود بار فکری و مالی آنرا کاهش دهند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پایان خاطر نشان كرد: ملت ايران طی 33 سال گذشته تلاش خود را بکار گرفته سعي كرده تا با برنامه ريزي منسجم و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تحریم و فشارهای بی منطق غرب را بی اثر کرده و این تحریم ها را به فرصتهای طلایی برای رشد و شکوفایی خود مبدل سازد.
/پ2
برچسب ها: مهمانپرست ، تحریم ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.