سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مصرف چای بابونه بخصوص برای افراد دیابتی بسیار مفید است

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد نوشیدن چای بابونه به طور روزانه به پیشگیری از مشکلات و ناراحتی های ناشی از دیابت نوع دوم از قبیل از دست دادن قدرت بینایی یا آسیب های وارده به سیستم عصبی و کلیه ها کمک می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، چای بابونه حاوی موادی است که خواص درمانی دارد.این چای خوش عطر برای آرامش و تسکین اعصاب مصرف می شود. مصرف روزانه بابونه، می تواند سطح قند خون را در مبتلایان به دیابت تا 25درصد کاهش دهد. با مصرف روزانه چای بابونه همراه با غذا، از بروز بسیاری از عوارض جدی دیابت پیشگیری کنید. مصرف چای بابونه همراه با غذا، برای انسان نیز فواید مشابهی را در بر خواهد داشت. عصاره این گیاه می تواند سطح قند خون را پایین آورده و فعالیت آنزیمی که مربوط به افزایش ناراحتی های ناشی از دیابت است، متوقف کند.

مصرف روزانه بابونه، خواص بسیاری دیگر، همچون کاهش استرس، رفع بی خوابی، رفع مشکلات هضم، رفع گرفتگی های قاعدگی را به همراه خواهد داشت. مصرف این چای، مقاومت بدن در مقابل عوامل بیماریزای عفونی و سرماخوردگی را افزایش می دهد.

دم کردن رایج ترین فرم مصرف گیاه بابونه است. خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، ضدگرفتگی عضلات، آرامش بخشی و نرم کنندگی آن تا به حال شناخته شده اند. سالمندان و افرادی که حساسیت دارند بهتر است به علت تاثیرات آرامش بخشی و ضدمیکروبی بابونه هفته ای یک بار به جای نوشیدن چای معمولی چای بابونه را در برنامه خود قرار دهند. بابونه برای انواع عفونت ها و التهابات پوستی مناسب است. اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش، خشکی پوست به همراه پوسته ریزی شدید منجر می شود، با مصرف کمی بابونه وضعیت متفاوتی پیدا می کند. حتی اگر پوستتان دچار زخم شده است، می توانید با مصرف بابونه روند بهبودی زخم هایتان را تسریع کنید./س
برچسب ها: چای بابونه ، دیابت ، مفید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.