سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاكيد خبرنگاران زن مسلمان در گفتگوي ويژه خبري؛

فلسطين از جهان عرب نااميد شده است/ قدرت در توپ و گلوله نيست بلكه در عقيده و اراده اسلامي است

اسرا البحيمي و ايوان ردلي در گفتگوي ويژه خبري شب گذشته در مورد چالش هاي پيش روي زنان خبرنگار به بحث و گفتگو نشستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در گفتگوي ويژه خبري شب گذشته دو تن از خبرنگاران زن مسلمان "اسرا البحيمي" و "ايوان ردلي" به چالشهاي پيش روي زنان خبرنگار و نقش آنان در تحولات اخير منطقه و موج بيدار اسلامي پرداختند.

اسرا البحيمي يكي از اين بانوان خبرنگار با اشاره به جايگاه خبرنگار زن مسلمان در موج بيداري اسلامي و مشكلات خبرنگاران زن در غزه گفت: زماني كه به عنوان يك خبرنگار در غزه فعاليت مي كردم مشكلات و سختي هاي زيادي داشتم اما هرگز حجاب مانع پيشرفتم نشد و راه خود را انتخاب كردم چرا كه حجاب اسلامي زن اراده اش را نشان مي دهد و نمي تواند پوششي براي عقل و انديشه باشد.

در ادامه برنامه ايوان ردلي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا حجاب را انتخاب كرديد، اظهار داشت: حجاب هرگز نتوانسته مانع پيشرفت من در مسائل كاري شود، نه تنها رسانه هاي غربي بلكه سياستماران هم سعي دارند مسئله اسلام هراسي را اشاعه دهند لذا بايد مسئله اسلام و حجاب به خوبي از طريق رسانه ها ترويج و تبليغ شود.

اسرا البحيمي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا شما در جنگ 22 روزه در غزه آن هم در شرايط سخت حضور داشتيد، گفت: من از ابتدا با رسانه بزرگ شدم و تلاش دارم پيام ملتم را از طريق رسانه به گوش جهانيان برسانم .

وي ادامه داد: افتخار مي كنم كه يك خبرنگار زن مجاهد هستم و وظيفه اصلي ام اين است كه تصويري واقعي از ملت مظلوم فلسطين را نشان دهم.

ايوان ردلي در ادامه افزود: خبرنگاران زن در غرب وضعيت بهتري نسبت به خبرنگاران در كشورهاي منطقه دارند اما شاهد هستيم اگر رسانه اي نيز در غرب هم راستا با اهداف سياستمداران پيش نرود قطعا مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

وي در  ادامه افزود: غرب سعي دارد با فريب افكار عمومي از نشان دادن تصاوير جنايت و كشتار ملت مظلوم فلسطين جلوگيري كند اما ما شاهد هستيم خبرنگاراني چون اسرا البحيمي تصاوير بسيار واقعي از كشتار انسان هاي بي گناه را به جهانيان ارايه مي دهند و اين چيزي است كه صهيونيست ها به شدت از آن هراس داشته و سعي دارند با سانسور خبري تاثير بسزاي آن را بر افكار عمومي خنثي كنند.

البحيمي در ادامه با اشاره به كشتار بيرحمانه زنان و كودكان بيگناه فلسطيني در غزه گفت: علي‌رغم كمك هاي برخي كشورهاي منطقه، تحريم هاي ظالمانه عليه ملت مظلوم فلسطين همچنان ادامه داشته و در غزه هيچ گونه امكاناتي نظير آب و برق وجود ندارد .

وي همچنين تصريح كرد: من در اين خصوص گزارش مفصلي را براي شبكه العام تهيه كرده كه به زودي پخش خواهد شد.

البحيمي ادامه داد: ملت مظلوم فلسطين و مردم غزه از دريا، زمين و هوا محاصره هستند، آسمان غزه مملو از هلي كوپترهاي مهاجم است، در حق ملت مظلوم فلسطين ظلم بزرگي شده است آنها به حمايت همه جانبه جهان عرب نياز دارند لذا از روساي جديد كشورهاي اسلامي همچون مصر مي خواهيم براي آزادي ملت فلسطين گام بردارند.

وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تحولات اخير منطقه آينده را چگونه مي بينيد، اظهار داشت: ملت مظلوم فلسطين ديگر از جهان عرب نا اميد شده اند اما باز هم منتظر اقدامات نتيجه‌بخش براي آزادي شان هستند اگر كشورهاي اسلامي وجهان عرب بخواهند حسن نيت خود را نشان دهند بايد آزادي را به نوار غزه بازگردانند.

ايوان ردلي در ادامه با اشاره به موج بيداري اسلامي و سرنگوني ديكاتورهايي همچون حسني مبارك و بن  علي و آغاز جنبش وال استريت در غرب گفت: مردم مصر و ليبي با رضايت خاطر به موج عظيم بيداري اسلامي مي نگرند و زنان در اين مسئله نقش بسيار مهمي دارند اما برخي رسانه هاي غربي سعي دارند اخبار دروغين را به افكار عمومي ارايه كنند لذا افكار عمومي درغرب بايد از موج بيداي اسلامي الگوبرداري كنند چرا كه جنبش وال استريت نيز در راستاي همين امر صورت گرفته است.

در ادامه برنامه اسرا البحيمي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه شما از نوع نگاه غرب به دموكراسي چه احساسي داريد، اظهار داشت: دموكراسي غرب دموكراسي دروغين است، آزادي در غرب معناي واقعي ندارد چرا كه هيچ كس در آمريكا و كشورهاي غربي جرات مخالفت با دولت را ندارد اما موج عظيم بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه  آزادي آغاز شده و اميدواريم روساي جمهور جديد كشورهاي منطقه در آينده به نفع ملتهاي مظلوم خصوصا ملت فلسطين گام بردارند.

همچنين ايوان ردلي گفت:‌ حجاب براي يك زن بسيار ارزشمند است اما دولتمردان غربي با اين مسئله مخالف هستند و زن مسلمان در بسياري از كشورهاي غربي از محل كار و دانشگاه خود به دليل حجاب اخراج مي شوند اما آنچه مهم است اينكه زنان مسلمان بايد آگاه باشند و با خجاب و عفاف خود تلاش غرب براي اسلام هراسي و ترويج بي بند و باري را ناكام بگذارند.

در پايان برنامه البحيمي با بيان اينكه اين روياي هر فلسطيني است كه روزي با وحدت تمام در قدس نماز بخواند، خاطرنشان كرد: ما آرزو داريم تمام مسلمانان واحد و يكدست شوند چرا كه در اين صورت امنيت و آرامش به جامعه مسلمانان باز خواهد گشت و غرب بايد بداند كه قدرت در توپ تانك و گلوله نيست بلكه در عقيده و اراده اسلامي است.
/س2
برچسب ها: فلسطین ، قدرت ، عرب ، ویژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.