سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز كنفرانس بين المللي كمك مالي به افغانستان در توكيو/ كرزاي: امنیت همچنان یک مشکل عمده برای افغانستان است

حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان در آغاز کنفرانس کمک کنندگان بین المللی به افغانستان در شهر توکیو ژاپن در اظهارات خود اذعان کرد امنیت همچنان یک مشکل عمده برای افغانستان است اما این کشور توانسته است به پیشرفت هایی در این زمینه دست یابد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی افزود: طی ده سال گذشته ما با کمک جامعه بین المللی به پیشرفتی قابل توجهه در کاهش درگیری ها و ویرانی ها در افغانستان دست یافته ایم.

کرزای تصریح کرد: ما مسیر جدیدی را برای مردم باز کرده ایم تا بتوانند به آرزوی خودشان در جهت دستیابی به یک کشور آرام ،‌ موفق و دموکراتیک دست یابند.

حامد کرزاي در اين اجلاس گفت: من امروز در توکيو منتظرم تا شاهد تامين مالي پروژه هاي توسعه اقتصادي در افغانستان باشم که مبتني بر بينش راهبردي ما درباره دهه ي تحول افغانستان باشد. امروز من از دوستان و شرکاي افغانستان درخواست مي کنم بار ديگر به مردم افغانستان اطمينان بدهند که با آنها خواهند بود و به آنها در تقويت افغانستان به عنوان يک کشور آرام، دموکراتيک و متکي به خود کمک مي کنند.

کرزای امیدوار است بتواند کمک غیرنظامی سالانه چهار میلیارد دلاری شرکت کنندگان در این کنفرانس را به افغانستان بدست آورد.

پیش بینی می شود بیش از 80 کشور و سازمان بین المللی شرکت کننده در کنفرانس توکیو در بیانیه پایانی این نشست بر حمایت خودشان از افغانستان تاکید کنند و کمکی مالی را نیز به این کشور اختصاص دهند.

بعنوان بخشی از "دهه انتقال" در افغانستان از سال 2015، شرکت کنندگان سندی ساختاری را منتشر خواهند کرد که در آن بر "پاسخگویی و مسئولیت پذیری دوجانبه" تاکید شده است.

در این سند همچنین تاکید خواهد شد کمک مالی به افغانستان در صورتی به این کشور اختصاص خواهد یافت که کابل فساد مالی در این کشور را ریشه کن کند.

تمرکز اصلی در کنفرانس توکیو ،‌ مسئله "توسعه" در افغانستان است.

وزیرانی از انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا، هند، پاکستان و ایران به همراه فرستادگانی از دیگر کشورها از جمله روسیه  عربستان سعودی ، قطر ، چین و کره جنوبی در کنفرانس توکیو شرکت کرده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.