سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

تولید سالیانه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن سیمان در کارخانه سیمان شهرکرد

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه سیمان شهرکرد گفت: در سال 90، یک میلیون و سیصد و پانزده هزار تن سیمان در کارخانه سیمان شهرکرد تولید شد که اين ميزان، نسبت به سال قبل از آن، 32 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: بابایی افزود: صادرات سیمان شهرکرد در سه ماهه اول امسال هم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5 درصد افزایش داشته که این میزان، حدود 90 هزار تن بوده است.

وي، با بيان اينکه کارخانه سيمان شهرکرد، هفت تيپ مختلف سيمان توليد مي‌کند، گفت: هم اكنون، سه نوع از انواع مختلف تيپ‌هاي توليدي اين کارخانه ( 30 درصد ) به کشور عراق و کویت صادر مي شود.

بابایی، با اشاره به اینکه کمیت این محصول، بهترین راندمان را در سطح کشور دارد، گفت: کیفیت آن در سطح کشور، بی نظیر و بی رقیب است.

وی، کیفیت خوب سیمان شهرکرد را وجود معدن و مواد اولیه خوب، تجهیزات مناسب و به روز و وجود نیروی انسانی جوان و ورزیده دانست وافزود: این کارخانه، تقریباً بیش از دو درصد سیمان کشور را تأمین می کند.

مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد، با اشاره به اینکه این کارخانه، سالیانه دو میلیون تن انواع مواد معدنی، از بزرگترین معادن استان، به صورت اصولی بهره برداری می کند، افزود: این کارخانه، امسال به عنوان بهره بردار و معدن دار نمونه استانی معرفی شده است.

بابایی، همچنین از طرح توسعه این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن سیمان خبر داد و گفت: اجرای این طرح، در قالب یک برنامه سه ساله طراحی شده است.

رئیس هیئت مدیره کارخانه سیمان شهرکرد گفت: هم اکنون، این فاز 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با بهره برداری از آن، ظرفیت تولید سیمان در استان، به 6/2 میلیون تن می رسد.

کارخانه سیمان شهرکرد، زمینه اشتغال 400 نفر را به صورت مستقیم و سه هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است که 95 در صد از این نیروها بومی هستند.

از جمله عمده ترین مشکلات این کارخانه، می توان به تأمین مواد اولیه و کمبود آب صنعتی ( نیاز روزانه به 400 تا 700 مترمکعب ) اشاره کرد.  

لازم به ذکر است؛ این کارخانه، با تانکر آبرسانی می شود. 

کارخانه سیمان شهرکرد در قلب زاگرس مرکزی در استان چهارمحال و بختیاری و در 35 کیلومتری شهرکردواقع شده که در سال 1387 به دست رئیس جمهور به بهره برداری رسید./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.