سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برادر پادشاه عربستان به تلاش براي رسيدن به پادشاهي متهم شد

شاهزاده سعودي، طلال بن عبدالعزيز برادر پادشاه عربستان را به تلاش براي رسيدن به پادشاهي و گنج قارون خاندان آل سعود متهم کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛  بسمه بنت سعود در مقاله اي تحت عنوان مثلث طلايي نوشت: اظهارات اخير طلال بن عبدالعزيز از طريق روزنامه القدس العربي، از اهداف مشکوکي پرده بر مي دارد.

وي افزود: در مجله اکونوميست خواندم که کوچکترين فرزند خاندان حاکم هفتاد سال دارد، و عربستان نيازمند تغييري سريع است و طلال خواستار مشروطه سلطنتي و انتخابات پارلماني شده است.

بسمه ادامه داد : طلال هنگامي چنين درخواستي را مطرح کرد که شانس رسيدن به پادشاهي
را از دست داد . طبيعتا اين امر باعث ايجاد فشارهاي رواني مي شود ،  به همين دليل سوار بر
موج انقلاب هاي عربي شده تا اينگونه فکر کنيم که او خواستار تحول عربستان به نظام مشروطه سلطنتي است تا بدين صورت طلال به پادشاهي و گنج قارون دست يابد.

اين شاهزاده سعودي انتشار اظهارات طلال از طريق روزنامه الشرق الاوسط را مشکوک و به هدف تأثيرگذاري بر افکار دانست و افزود: درحالي که کشور عربستان براي حل مشکلات خود از سالها قبل نيازمند حرکت افرادي مثل طلال است، وي دارايي هاي خود را در خارج از کشور ذخيره کرد، و براي غربي ها حاتم بخشي نمود.

بسمه راه نجات عربستان را مثلث طلايي متشکل از مجلس شوراي منتخب مردم با اختيارات کامل و البته در سايه وجود قانون اساسي عادلانه، دستگاه قضايي مبتني بر قوانين مشخص و مکتوب برگرفته از قرآن، و رسانه آزاد دانست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.