سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبكه تلويزيوني روسيه :

تلاش غرب و برخي کشورهاي عربي براي ايجاد جنگ داخلي در سوريه

شبکه تلويزيوني راشا تودي در گزارشي اعلام کرد کشورهاي غربي با همکاري برخي کشورهاي عربي به جاي اعمال فشار بر گروه هاي درگير در سوريه در جهت ايجاد جنگ داخلي در آن تلاش مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري راشا تودي ؛ اين شبکه  در گزارشي به مواضع کشورهاي غربي و روسيه درباره بحران سوريه پرداخت و اعلام کرد نشانه هاي رويارويي ديپلماتيک روسيه و غرب درباره سوريه در قالب اظهارات متقابل آشکارتر مي شود.

هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، در کنفرانس موسوم به «کنفرانس دوستان سوريه» در پاريس نيز اظهار كرده بود که مسکو و پکن بهاي حمايت از نظام سوريه را خواهند داد.

اين شبکه افزود گنادي گاتيلوف، معاون وزير امور خارجه روسيه، اين سخنان را ناشايست توصيف و تاکيد کرد اين اظهارات با توافق نهايي کنفرانس ژنو مغاير است. در آنجا همه کشورهاي غربي براي تاثيرگذاري بر همه طرف هاي بحران سوريه تعهد کردند .

وزارت امور خارجه روسيه نشست موسوم به کنفرانس دوستان سوريه را در پاريس يکجانبه و غير اخلاقي و به لحاظ سياسي نادرست توصيف و اعلام کرد دوستي با بخشي از مخالفان سوريه برآيندي جز افزايش درگيري ها در داخل کشور نخواهد داشت.

رويارويي ديپلماتيک به شوراي بين المللي حقوق بشر نيز رسيد. مسکو از قطعنامه جديد آن درباره سوريه انتقاد کرد. شوراي حقوق بشر بدون توجه به خشونت طرف ديگر خشونت دولت سوريه را محکوم کرد.

روسيه نيز اين قطعنامه را جانبدارانه توصيف کرد که کمکي به فرايند سياسي نمي کند.

اين شبکه در ادامه سخنان فاسيلي نيبنزيا، سفير روسيه در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد، را پخش کرد که گفت: «به نظر مي رسد برخي کشورها از توافق متعادلي که در اجلاس ژنو صادر شد راضي نيستند. آنها تلاش مي کنند از طريق صادر کردن قطعنامه يکجانبه در شوراي حقوق بشر آن را دور بزنند. اين تلاش آنها به صورت تلويحي براي تجديد نظر کردن در نتايج کنفرانس ژنو است. متاسفانه، چنين تصميمي موانعي پيش رويي فرايند سياسي در سوريه قرار خواهد داد. اکنون شاهد پيشرفت در فرايند سياسي سوريه هستيم و دمشق از سند ژنو استقبال کرد.»

راشا تودي در انتهاي گزارش خود افزود با توجه به اينکه نظارت بر آتش بس در سوريه صورت نمي گيرد، بان کي مون، دبير کل سازمان ملل متحد، توصيه کرد که ماموريت هيئت ناظران از  گروه هاي نظامي به گروه هايي تقريباً دويست نفري از غيرنظاميان تغيير کند که در ماموريت خود بر جوانب انساني و سياسي، از جمله تلاش براس فراهم کردن زمينه گفتگو بين نظام با مخالفان،  متمرکز شوند.



برچسب ها: روسیه ، سوریه ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.