سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب نكونام با 5 ميليارد تومان چه توجيهي دارد؟

نتيجه گرايي بلاي جان فوتبال ايران شده است

باشگاه استقلال طي روزهاي گذشته تلاش زيادي براي جذب نكونام، كاپيتان تيم ملي داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، خبر توافق استقلال و نكونام به مبلغ 5 ميليارد تومان براي 2 فصل هم منتشر شد اما در اين ميان بايد به اين مساله توجه كرد كه نتيجه گرايي باعث نابودي فوتبال ايران شده است اصلا به اين موضوع كاري نداريم كه نكونام اين مبلغ مي ارزد يا نه و اصلا كاري نداريم كه چنين مبلغي پرداخت مي شود يا نه ، بلكه موضع بحث ما توجه بيش از حد به نام ها و ستاره ها و عدم توجه به سازندگي و تيم هاي پايه است.

مديران استقلال و پرسپوليس طي اين سال ها نشان داده اند كه حاضر نيستند براي كل تيم هاي پايه خود كه بيش از 150 نفر مي شوند مبلغ 500 ميليون تومان در سال پرداخت كنند اما حاضر مي شوند به جواد نكونام پا به سن گذاشته 5 ميليارد تومان هزينه كنند مشكل فوتبال ما نتيجه گرايي است كه بلاي جان اين رشته جذاب و پرطرفدار در كشورمان شده است و همين مساله باعث شده تا توجه به سازندگي و تيم هاي پايه ازبين برود.

استقلال اگر 5 ميليارد تومان براي آكادمي اش هزينه كند چند بازيكن بزرگ مثل نكونام مي تواند پرورش دهد؟ با اين مبلغ هنگفت و با توجه به پتانسيل بالايي كه استقلال و پرسپوليس دارند آبي پوشان تهراني مي توانند هزاران بازيكن مستعد را شناسايي كرده و پرورش دهند و آينده خودشان و فوتبال ايران را بيمه كنند اما ترس از عدم نتيجه گيري باعث ميشود مديران استقلال به بيراهه بروند و به جاي توجه به تيم هاي پايه خود دنبال ستاره پا به سن گذاشته اي مثل نكونام بروند.

تفكر غير حرفه اي مديران غير فوتبالي سال هاست كه بودجه عظيم فوتبال در كشورمان را حيف و ميل مي كند مديران غير فوتبالي ما براي حفظ جايگاه و ميز خود ، فقط دنبال نتيجه هستند تا موقعيت خود را از دست ندهند اما اين نوع تفكر باعث شده تا فوتبال ايران از ستاره تهي شود و مثل گذشته نباشد.

مديران فوتبال ما تا چه زماني مي توانند به امثال مهدي مهدوي كيا، علي كريمي ، جواد نكونام ، مجتبي جباري وآندرانيك تيموريان دلخوش باشند؟ 2 سال ديگر كه اين بازيكنان بزرگ كفش هاي خود را آويزان كنند ، قرار است كدام ستاره فوتبال ايران به داد تيم هاي بزرگ باشگاهي و تيم ملي كشورمان برسد؟ اين ها دغدغه هاي علاقمندان به فوتبال است اما مديران غير فوتبالي مشاغل در فوتبال ما تنها دغدغه اي كه ندارند همين فوتبالي است كه با اعمال سياست هاي غلط آنها به قهقرا رفته است.

پرسپوليس تمام ستاره هاي حاضر در فوتبال ايران را با مبالغ نجومي جذب مي كند و استقلال براي نكونام پابه سن گذاشته، حاضر مي شود 5 ميليارد تومان بپردازد اما همين استقلال و پرسپوليس بزرگ ، مردمي و پرطرفدار استاديوم اختصاصي ندارند و در زمين تمرين اجاره اي تمرين مي كردند و به تازگي صاحب زمين تمرين شده اند اما به لحاظ امكانات و زير ساخت ها در سطح بسيار پاييني هستند.

استقلال و پرسپوليس اگر بودجه 2 فصل خود را صرف ساخت استاديوم كنند مي توانند صاحب استاديوم هاي شيك و مدرن شوند و از كنار آن سالانه ميلياردها تومان درآمد داشته باشند اما نتيجه گرايي بلاي جان اين 2 تيم بزرگ و پرطرفدار شده و مديران اين باشگاه ها هرگز نمي توانند به دنبال ايجاد زيرساخت ها و بازيكن سازي بروند./آق

برچسب ها: نکونام ، فوتبال ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.