سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با ورود تجهیزات مورد نیاز به محل پروژه؛

ساخت طرح پتروشیمی مهاباد شتاب می گیرد

ساخت طرح مهر ماندگار پتروشیمی مهاباد با خرید بیش از 90 درصد از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شتاب می گیرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، همگام با پایان خریداری و تامین کالاهای مورد نیاز پتروشیمی مهاباد این طرح ملی که به عنوان یک طرح ماندگار معرفی شده است به زودی وارد مرحله اصلی نصب خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد نیز شتاب گرفته و اکنون از 58 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه با تزریق به موقع اعتبارات مالی در سال 92 به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی این طرح ملی قرار بود از سال 84 آغاز شود ولی از سال 89 روند ساخت پروژه شتاب گرفت و هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.

به گزارش شانا، این مجتمع یکی از طرح‌های مهم مهر ماندگار آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که در زمینی به مساحت 100 هکتار در دست احداث و از 58 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد که در 14 کیلومتری این شهر احداث می‌شود، قرار است سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
عبدالحسین بیات، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، چندی پیش با بیان این که صنعت پتروشیمی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قابلیت آن را دارد که زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را در این صنعت فراهم کند، به خبرنگار شانا گفت: با حمایت های مهندس قاسمی، وزیر نفت، تشویق هایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است تا در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کنند.

وی هدف‌گذاری صنعت پتروشیمی را برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات میانی پتروشیمی به کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر عنوان کرده و گفته است: صنایع پاییین دستی پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری کرده و سودآوری مناسبی را به همراه خواهد آورد.

بیات افزود: در بسیاری از نقاط کشور، قابلیت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی وجود دارد و می توان کیفیت کالاهای تولیدی را با رقبای جهانی مقایسه کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت های زیادی در صنعت پتروشیمی وجود دارد و با سرمایه گذاری های جدید و نیز بهره برداری از طرح های جدید پتروشیمی در سال 91 افزون بر افزایش تولید، زمینه مناسبی برای اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

به گفته بیات، تکمیل و بهره برداری از پروژه های صنعت پتروشیمی، نیازمند پشتیبانی های سیستم بانکی کشور است و سرمایه گذاری بانک ها و شرکت های سرمایه گذار داخلی می تواند عاملی تاثیرگذار در تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 در صنعت پتروشیمی باشد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.