سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از تلفن همراه ممنوع!

محققان دانشگاهي در هند، روي سيستمي كار مي كنند كه با مسدود كردن سيگنالهاي تلفن همراه راننده به او امكان صحبت با تلفن همراه حين رانندگي را نمي دهد، در حاليكه ساير مسافرين مي توانند به راحتي از تلفن همراه خود استفاده كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تلگراف؛ اين روزها تمام مردم به خطر استفاده از تلفن همراه حين رانندگي واقفند، اما گاه به بهانه هاي مختلف و با توجيه خود، اين كار غير قانوني را انجام مي دهند.

اما محققان هندي براي جلوگيري از خطرات ناشي از حواس پرتي كه در نتيجه صحبت با تلفن همراه ايجاد مي شود و علت بيش از 20 درصد تصادفات را تشكيل مي دهد، به فكر طراحي سيستمي افتاده اند كه با تعبيه آن در اتومبيل ها، اين مشكل براي هميشه حل شود.

سيستم ياد شده با كمك سنسورهاي خود، تشخيص مي دهد كه آيا راننده در اتومبيل در حال حركت در حال صحبت با تلفن همراه هست يا نه؟

اين سيستم پس از تشخيص، امواج مختل كننده و مسدود كننده اي را از خود ساطع مي كند كه سيگنالهاي تلفن همراه را مسدود و كاملا از بين مي برد.

اما از آنجايي كه اين مختل كننده ها طول موج كوتاهي دارند، ساير مسافرين در وسيله نقليه مشكلي براي برقراري ارتباط با تلفن هاي همراه خود، نخواهند داشت.

اين سيستم همچنين قادر به مخابره و ارسال تخلف استفاده از تلفن همراه حين رانندگي به پايگاه هاي پليس است.

بدين ترتيب، پليس در ميانه راه نيز با داشتن اطلاعاتي در اين باره، مي توانند راننده خاطي را متوقف كند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.