سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

قطع درختان کهنسال در منازل مسکونی بدون مجوز تخلف است

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر طبق قانون مجوز قطع درختان کهنسال در منازل مسکونی باید از سوی این سازمان صادر شود در غیر این صورت تخلف به شمار می آید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان داریوش فتحی با تاکید بر این مطلب گفت: تحت هیچ شرایطی برای قطع درختان کهنسال در منازل مسکونی به غیر از طرح های ساخت وساز صادر نمی شود.

وی با اشاره به درختانی که در منازل مسکونی وجود دارد و هنگام ساخت‌ و ساز در زیربنای ساختمان قرار می‌گیرد، گفت: در این موارد، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری جهت قطع درخت مجوز صادر می کند.

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: درختان کهنسال سرمایه ملی به شمار می‌ روند لذا شهرداری در این خصوص توجه ویژه ای دارد و حتی در اغلب موارد این درختان برای مالک نیز، عزیز است و به همین خاطر از تغییر نقشه برای حفظ درخت استقبال می‌کنند.

وي به نقش موثر درختان در تلطيف هواي شهر اشاره و تصریح کرد: درختان با تعريق و تعرق خود نقش اساسي در کاهش دماي شهرها و کاهش اثر جزایر حرارتی گرمایی و افزايش رطوبت نسبي هوا ايفا مي کنند و با این کارکردها ميکروکليمايي به وجود مي آورد که آسايش فيزيکي مناسبي براي زيست انسان در پي دارد.

فتحی اظهار داشت: همچنین درختان به سبب پراکندگي شاخ و برگ خود بر تمام زوايا و سطوح، همچون يک گردگير عمل مي کنند و نقش مؤثری در کاهش ذرات گرد و غبار هوا دارند و مي توانند در کاهش آلودگي صدا و کنترل نورهای مزاحم نیز مؤثر باشند./س

برچسب ها: اصفهان ، قطع ، درختان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.