سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک خبر داد:

100فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد دریافت کردند

قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: یک دوم این فروشگاه های مجازی موفق به کسب نماد اعتماد دائم که تا یکسال اعتبار دارد شده و مابقی نماد موقت دارند.

فرانک رازقی اسکویی، قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهارداشت:با توجه به اهمیتی که اعتماد سازی در فضای اینترنت پیدا کرده است، مرکز توسعه تجارت الکترونیک به عنوان یک سازمان اعتبار بخشی فروشگاههای متقاضی دریافت نماد اعتماد را شناسایی و هویت فرد دارنده فروشگاهها رو مورد بررسی قرار میدهد .
 
وی افزود: در حال حاضر بر اساس آمار شرکت پست نزدیک به 8000 فروشگاه اینترنتی با شرکت پست قرارداد دارند و طبق برآوردها نزدیک به 20 هزار فروشگاه مجازی در فضای اینترنتی ایران فعالیت میکنند که تاکنون 2 هزار فروشگاه برای دریافت نماد اعتماد به مرکز توسعه تجارت الکترونیک مراجعه کرده اند.
 
رازقی اسکویی با اشاره به اینکه از یکماه گذشته درخواست ها برای دریافت این نماد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است اذعان داشت:تاکنون 60 فروشگاه نماد دائم و 50 فروشگاه دیگر نماد موقت اعتماد را دریافت کرده اند
 
*نماد اعتماد دارای 5 ستاره است
در ادامه قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک خاطرنشان ساخت:نماد دائم اعتبار یکساله دارد که پس از اتمام این مدت،اعتبار سنجی مجدد توسط این مرکز انجام میگیرد.
 
وی افزود:نماد اعتماد فروشگاههای اینترنتی دارای 5 ستاره است که در حال حاضر فروشگاهها ستاره اول یا دوم و یا هردو را دارا هستند.
 
رازقی اسکویی در بیان جزئیات این ستاره ها به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:
ستاره اول صرفا برای شناسایی هویت و صلاحیت فرد به منظور اداره فروشگاه اینترنتی و شناسایی مکان فیزیکی فروشگاه است که میتواند متعلق به یک فرد حقیقی یا حقوقی باشد.
 
وی ادامه داد:ستاره های بعدی به شاخص هایی مثل امنیت اطلاعات و رضایت مشتری از فروشگاه تعلق دارد .
 
قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پاسخ به این سوال که خریداران در صورت مشاهده تخلف از سوی فروشگاهها چه کاری باید انجام دهند اظهارداشت:نماد اعتماد بالای سایت فروشگاههای اینترنتی موجود است که با  کلیک کردن برروی آن پنجره ای برای مشتری باز میشود که در انتهای آن دو هشدار وجود دارد که یکی از آنها رسیدگی به مغایرت های موجودی است که مشتری برخلاف تبلیغات آن فروشگاه مد نظر مشاهده میکند و هشدار دوم بیان و طرح شکایات برای رسیدگی و پیگیری است که با کلیک بروی هشدارها میتوان مراتب تخلف را جهت ردگیری گزارش داد.
 
وی در پایان یادآور شد:تمامی کاربران فضای مجازی میتوانند با اطمینان خاطر از فروشگاههایی که دارای نماد اعتماد هستند خرید کرده و انجام چنین امری علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه از میزان تردد در شهرها نیز خواهد کاست./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.