سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش آمار قتل و جنايت در شيکاگو

آمار قتل و جنايت و خشونت هاي خياباني در شهر شيکاگوي آمريکا طي يک سال گذشته حدود 40 درصد افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري الجزيره ، اين آمار در چند هفته گذشته نيز پايين نيامده است. در اين چند هفته دهها نفر از جمله يک کودک سياهپوست در شيکاگو به قتل رسيده اند. اين کودک هفت ساله در يکي از خيابان هاي پرخشونت شيکاگو که به جهنم معروف شده است بر اثر اصابت گلوله اي که معلوم نشد از کجا شليک شده است کشته شد. اين کودک روز جمعه به خاک سپرده شد. امسال تاکنون 258 نفر در خيابان هاي شيکاگو به قتل رسيده اند که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته 38 درصد افزايش نشان مي دهد. بيشتر قربانيان قتل ها نيز با اسلحه گرم و در محله هاي فقيرنشين سياهپوستان کشته شده اند.  
جسي جکسون از فعالان حقوق مدني گفت :اين هم يکي از نشانه هاي سياست هاي شکست خورده شهري است. اسلحه و افراد ياغي همينطور از يک طرف وارد شهر مي شوند و هيچ طرحي براي جلوگيري از آنها وجود ندارد و از طرف ديگر بيکاري در حال افزايش است.
اين قتل و جنايات در شهر زادگاه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا رخ مي دهد. او درباره اين مسئله حرفي نمي زند. بسياري از قتل و جنايت ها آنقدر عادي شده اند که در اخبار محلي نيز ذکر نمي شوند. رفت و آمد خودروهاي پليس در حال آژير کشيدن و دستگيري و دستبند زدن به افراد به صحنه اي عادي در شيکاگو تبديل شده است.  
برخي مي گويند شهرهايي مانند شيکاگو دستخوش نوعي انفجار فرهنگي دروني شده اند.  
ران هولت پدر يکي از مقتولان در شهر شيکاگو گفت :خشونت سياهپوستان با سياهپوستان به شدت افزايش يافته است. بيشتر جوانان سياهپوست براي حل هر مشاجره و مناقشه کوچکي به اسلحه گرم متوسل مي شوند.
برچسب ها: شیکاگو ، قتل ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.