سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دعوت امام جمعه مشهد ازمردم براي شرکت در راهپيمايي عفاف وحجاب

آيت ا... علم الهدي، مردم مشهد را به حضور در راهپيمايي عفاف و حجاب دعوت کرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد  امام جمعه مشهد با اشاره به تهديد برخي کشورها در زمينه تحريم نفتي ايران گفت: آن هايي که نفت ما را تحريم کنند، نمي توانند از تنگه هرمز، حتي يک قطره نفت براي خودشان عبور دهند.

آيت ا... سيداحمد علم الهدي، در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مشهد که در رواق امام خميني(ره) و صحن ها و ديگر رواق هاي حرم مطهر رضوي برگزار شد، طي سخناني درباره موضوعاتي همچون رزمايش موشکي پيامبر اعظم(ص)هفت، تحريم نفتي ايران و موفقيت سربازان گمنام امام زمان(عج) در انهدام يک شبکه گسترده تروريستي سخنراني کرد و به تبيين اصول جامعه منتظر از ديدگاه قرآن کريم پرداخت.

امام جمعه مشهد با بيان اين که جامعه منتظر بر دو اصل استوار است، افزود: اصل اول حاکميت ارزش هاست؛ بر اساس آيه ۲۰۵ سوره انبيا وارث زمين بندگان صالح هستند اما جامعه اي که بخواهد باز باشد و در آن لاابالي گري و دهان کجي به ارزش ها وجود داشته باشد، جامعه منتظر نيست. وقتي شاهد اين مظاهر فحشا و لاابالي گري در سطح جامعه باشيم، بايد کاري کنيم تا جامعه ما، جامعه اي منتظر باشد.

وي ادامه داد: هر زن بي حجاب و آلوده اي که پرده حجاب را دريده است، در حقيقت به ظهور امام زمان(عج) دهان کجي مي کند؛ مردمي که ۷۷ سال پيش در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشيده شدند و براي اقامه حجاب در برابر حکومت رضاشاه پهلوي قيام کردند، منتظر ظهور بودند و براي حاکميت ارزش ها در جامعه حاضر شدند قيام کنند.آيت ا... علم الهدي، مردم مشهد را به حضور در راهپيمايي عفاف و حجاب دعوت کرد و گفت: با حضور در اين مراسم که ۲۱ تيرماه در مشهد برگزار مي شود مي توان ياد و خاطره شهداي حادثه مسجد گوهرشاد را گرامي داشت.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنانش در خطبه هاي دوم نمازجمعه مشهد، استکبارستيزي را اصل دوم جامعه منتظر عنوان کرد و گفت: با توجه به آيه پنج سوره مبارکه قصص، مستضعفان وارثان زمين خواهند بود. اصلا برخوردامام زمان(عج) با استکبار خواهد بود. محور جريان انقلاب مقدس ما به عنوان انقلاب زمينه ساز ظهور نيز استکبارستيزي و مقابله با استکبار بوده است.وي تصريح کرد: خوشبختانه تا کنون در مقابله با استکبار موفق بوده ايم و آن را به صورت يک جريان جهاني درآورده ايم و در مواردي که استکبار با ما مقابله کرد، شکست خورده است؛ به عنوان نمونه در همين چند روز گذشته سربازان گمنام امام زمان(عج)، يک شبکه گسترده عظيم ترور و استکبار را که توسط صهيونيست ها پي ريزي شده بود منهدم کردند.آيت ا... علم الهدي تأکيد کرد: امروز استکبار ذليل تر و ضعيف تر شده است و ما قوي تر و نيرومندتر شده ايم.

علم الهدي اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران را نشان دهنده نزديک بودن ظهور امام زمان(عج) عنوان و تأکيد کرد: اين اقتدار نشان مي دهد که ظهور آقا امام زمان(عج) نزديک است.

امام جمعه مشهد همچنين در خطبه اول نماز جمعه مشهد به تفسير آيه سوم سوره مبارکه جمعه پرداخت و بر اساس آن بعد سوم رسالت پيامبر اکرم(ص) را تعليم و آموزش کتاب عنوان کرد.آيت ا... علم الهدي در بخش ديگري از اين خطبه تمام عقب افتادگي ها در عرصه هاي مختلف زندگي را به دليل ضعف بصيرت عنوان و تأکيد کرد: همه عقب افتادگي ها در عرصه بندگي خدا و همه عرصه هاي زندگي اعم از اقتصادي، سياسي و... به دليل ضعف بصيرت و وجود بينش هاي انحرافي است.امام جمعه مشهد همچنين بخش پاياني خطبه دوم نماز جمعه اين هفته مشهد را به سخنراني با زبان عربي براي زائران عرب زبان حرم مطهر رضوي اختصاص داد.شايان ذکر است، نهاوندي رئيس اتاق بازرگاني، صنعت، معدن و کشاورزي کشور نيز سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مشهد بود./س


برچسب ها: رزمایش ، موشکی ، پیامبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.