سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي:

هدف ديوان محاسبات كشور پاسداري از بيت‌المال است

دادستان جديد ديوان محاسبات كشور با بيان اينكه پیشگیری از وقوع تخلف باید اولویت این دیوان باشد، گفت: هدف ديوان محاسبات كشور پاسداري از بيت‌المال است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران امين حسين رحيمي دادستان ديوان محاسبات كشور در جلسه توديع و معرفه رييس و دادستان جديد اين ديوان با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در کشور ما مغفول مانده است تاکید کرد: اگر زمینه های اقدامات پیشگیری را فراهم کنیم تخلفی روی نمی دهد تا با آن برخورد شود.

وی در ادامه افزود: باید روش ها را اصلاح و نظارت دیوان محاسبات را روزآمد کنیم و اگر در این زمینه به اصلاح قوانین نیاز است آنها را اصلاح کنیم.

رحيمي با اشاره به حضور خود در مجلس هشتم به عنوان سخنگوي كميسيون قضايي تصريح كرد: نماينده مجلس بودن وظيفه بسيار خطيري است، بسياري از افراد دوست ندارند سمت نمايندگي را كنار بگذارند ولي بنده اعتقاد دارم كه فعاليت در اين سمت بسيار سخت و دشوار است.

رحیمی با بیان اینکه قوانین دیوان محاسبات پاسخگوی نیاز امروز نیست تاکید کرد: باید این قوانین اصلاح شود که در این دوره سعی می کنیم این کار محقق شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در موضوع پیشگیری باید وقت بیشتری بگذاریم و در این زمینه برنامه ریزی کنیم گفت: برخورد با تخلف کار دشواری نیست بلکه پیشگیری از تخلف اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: همه مدیران دستگاه های اجرایی متخلف نیستند و باید با استفاده از روش های پیشگیرانه آنها را به عنوان سرمایه های نظام حفظ کنیم.

رحیمی گفت: البته برخی هستند که به قانون عمل نمی کنند و بیت المال برای آنها مهم نیست که باید با آنها برخورد شود.

رحیمی افزود: یکی از مسائل پیشگیری اقدام مناسب قضایی در برخورد به موقع با متخلفان است.

وي با اشاره به فعاليت خود به عنوان دادستان در ديوان محاسبات كشور افزود: بنده براي خدمت در اين ديوان حاضر شده ام ولي بايد بگويم كه به تنهايي هيچ كاري را نمي توانم به پايان برسانم و مجموعه ديوان محاسبات كه هدفشان پاسداري از بيت المال است مي توانند به من كمك كنند.

دادستان ديوان محاسبات كشور با اشاره به اينكه ديوان محاسبات داراي اركان مختلفي است كه همگي به صورت مستقل عمل مي كنند، ادامه داد: هر شخص در اين ديوان به صورت مستقل كار خود را انجام مي دهد و تنها با همكاري يكديگر  خواهيم توانست به تحقق هدف بزرگ ديوان محاسبات كشور يعني پاسداري بيت المال دست پيدا كنيم.

دادستان ديوان محاسبات كشور با اشاره به اينكه اولويت اين ديوان بايد پيشگيري از تخلف باشد خاطر نشان كرد: به جاي اينكه بخواهيم برخوردي جدي و قاطع داشته باشيم قبل از آن مي توانيم زمينه پيشگيري را ارائه دهيم و در اين صورت قطعا شاهد هيچ گونه تخلفي نخواهيم بود و اگر قانون ديوان محاسبات مشكلي دارد قطعا بايد آن را اصلاح كنيم.

وی در پايان گفت: هدف دیوان محاسبات کشور مچ گیری نیست بلکه اصلاح امور است و در مسیر مچ گیری حرکت نمی کنیم و دیوان محاسبات به عنوان پاسدار بیت المال است. /س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.