سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ مربی تیم DML واحد دماوند در لیگ ربات امدادگر واقعی:

هدف تیم در کسب قهرمانی مسابقات مکزیک، توسعه صنعت کشور بود

مربی تیم DML واحد دماوند در لیگ ربات امدادگر واقعی گفت: تیم رباتیک واحد دماوند با هدف توسعه صنعت کشور و خدمت رسانی به بشریت در مسابقات جهانی مکزیک شرکت کرد و موفق به کسب رتبه قهرمانی شد.

"بابک علی عسگری" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: علم رباتیک در ایران علمی نوپا بوده و هنوز به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است و به همین دلیل به عنوان یکی از کشورهای وارد کننده ربات های صنعتی است.

وی با بیان اینکه امروزه کارخانه های موجود در ایران همچون فولاد، خودروسازی، مواد غذایی و غیره تقریبا تمام رباتیک است، تصریح کرد: در گذشته عمده این ربات ها از کشورهای مختلف جهان به ایران وارد می شدند ولی امروزه عمده این کارخانه ها و بخش های صنعتی در کشور با استفاده از علم ربات به دست جوانان بومی رو به توسعه است.

علی عسگری ادامه داد: به منظور عقب نماندن کشور در علم رباتیک، رشته مهندسی ربات در سال 1381 تاسیس شد و اکنون این رشته در دانشگاه های شاهرود و صنعتی همدان نیز تدریس می شود ولی این کافی نیست و با توجه به اهداف کشور و سند چشم انداز 20 ساله هم اکنون باید در تمام دانشگاه های صنعتی تدریس شود زیرا فراهم سازی بسترهای مناسب جهت ورود دانش آموزان و دانشجویان به عرصه علمی و صنعتی به ویژه در زمینه رباتیک می تواند آینده درخشانی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

مربی تیم  DML واحد دماوند در لیگ ربات امدادگر واقعی در ادامه به تاریخچه علم رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اشاره کرد و بیان داشت: در خلال سالهای 1384 تا 1387 تیم هایی از دانشجویان و اساتید واحد بر اساس علاقمندی های فردی و بطور خودجوش در مسابقات مختلف شرکت کردند که حاصل آن ورود به جمع 15 تیم مرحله فینال شبیه سازی ربات های فوتبالیست بود.

وی خاطرنشان کرد: کسب مقام اول ربات جنگجو در مسابقات حمایت از مقاومت در کشورهای اسلامی سال 87، مقام اول در مسابقات شیراز در سال 88، مقام دوم مین یاب در مسابقات امیر کبیر در سال 89، مقام سوم مریخ پیما در جشنواره خوارزمی در سال 89 و مقام اول در ربات مین یاب دستی در سال 2011 از جمله افتخارات تیم رباتیک واحد دماوند است.

این مسئول با بیان اینکه شناسایی علاقمندان و دانشجویان در زمینه رباتیک با کسب تجربه ساخت و شرکت در مسابقه یکی از گام های اصلی در تشکیل تیم رباتیک واحد دماوند بود، افزود: فرایند سیاستگذاری تیم جدید رباتیک با تشکیل کمیته فنی و طراحی های اصلی در آبان ماه سال 90 با برگزاری مسابقه رباتیک مسیر یاب با شرکت 14 تیم دانشجویی و با حمایت و پشتیبانی ریاست محترم واحد در داخل دانشگاه آغاز گردید که استعداد های برتر در رباتیک مورد شناسایی و جذب قرار گرفت.

مربی تیم  DML واحد دماوند در لیگ ربات امدادگر واقعی با اشاره به آغاز فعالیت آزمایشگاه مکاترونیک در آذر ماه سال 90، اذعان داشت: برای تقویت فرایندهای کاری تیم رباتیک واحد، آزمایشگاه روباتیک واحد دماوند به نام "مکاترونیک" برای اولین بار در سال 87 ایجاد و پس از راه اندازی سوله های کارگاهی در سال 89 به محل اصلی خود انتقال یافت.

وی با اشاره به نخستین جلسه تیم رباتیک واحد در تاریخ 15 بهمن ماه سال 90، اظهار داشت: در این جلسه بعد از برنامه ریزی های مربوطه، با تلاش های شبانه روزی اعضا به لطف خداوند متعال این تیم توانست مقام نخست را در مسابقات بین المللی ایران و اوپن در لیگ ربات های امدادگر در قسمت جابه جایی اجسام کسب نماید.

علی عسگری ادامه داد: این پیروزی هم شور و شوق بچه های تیم را بیشتر کرد و هم شایستگی تیم رباتیک واحد دماوند را در مسابقات جهانی مکزیک به دیگر تیم ها و حتی مربیان جهانی نشان داد که امروز به لطف خداوند، تلاش های شبانه روزی اعضای تیم و همایت های مسئولان واحد، تیم رباتیک DML دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به مقام قهرمانی لیگ ربات امدادگر واقعی در کلاس تخصصی جابجایی اجسام در مسابقات رباتیک 2012 مکزیک رسید.

مربی تیم  DML واحد دماوند در لیگ ربات امدادگر واقعی به بررسی ربات امدادگر واحد دماوند پرداخت و گفت: در این دوره از مسابقات لیگ های مختلفی حضور داشتند که یکی از این لیگ ها، لیگ ربات امدادگر بود که خود به سه کلاس جابه جایی اجسام، کلاس بهترین حرکت در موانع سخت و سوم کلاس هوشمندی ربات تقسیم می شود که در این دوره از مسابقات که حدود 400 تیم از 40 کشور جهان شرکت کرده بودند، تیم رباتیک واحد دماوند توانست در قسمت تخصصی جابجایی اجسام (manipulation) با اقتدار کامل به مقام اول نائل گردد.

وی با بیان اینکه تیم رباتیک واحد دماوند به عنوان سفیران جمهوری اسلامی پا به عرصه مسابقه جهانی مکزیک گذاشت، خاطرنشان کرد: ایران در سالهای اخیر توانسته در این زمینه موفقیت های بسیاری را کسب کند و تمامی توطئه های دشمن با ایجاد تحریم و یا ناکافی بودجه اطلاعات و تجربه ها، این کشور را از سایر کشورهای دیگر عقب نینداخت./س

 
برچسب ها: ربات ، توسعه صنعت ، مکزیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.