سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تعلیم و تربیت همراه با پویایی و شادابی یادگیری را افزایش می دهد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزكوه گفت: فرآیند تعلیم و تربیت فعال و پویا متناسب با نیاز دانش آموزان موجب بروز جوشش، تلاش، پشتكار و نشاط دانش آموزان در تمامی ابعاد است زیرا هر گونه ارتباط و تعلیمی كه بدون روح تحرك، پویایی، شادی و نشاط باشد به شكست می انجامد.

'یعقوب ایمانی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در آموزش و پرورش مدرن افزون بر مهارت های خواندن، حساب كردن و نوشتن نیازهای جدیدی در قالب كسب مهارت زیستن و حل مساله و چگونگی رویارویی با چالش های هزاره سوم مطرح شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزكوه، شادی را یكی از نیازهای اساسی انسان و لازمه زندگی آدمی دانست و گفت: پیامبر اسلام (ص) نیز در این خصوص می فرمایند:' بازی كنید و شاد باشید همانا من ناراحتم كه در دین شما خستگی و بی نشاطی دیده شود'.

ایمانی، طرح شاداب سازی مدارس را اقدامی در راستای تاثیرگذاری و ایجاد روحیه رقابت هر چه بیشتر در بین دانش آموزان دانست و گفت: اداره آموزش و پرورش در صدد است تا از نخبگان و نفرات برتر سال گذشته تحصیلی در نخستین روز از بازگشایی مدارس تقدیر كند.

وی خواستار شناسایی حداقل امكانات مورد نیاز رشته های مختلف شد و ابراز امیدواری كرد: به منظور بهره گیری از تمام امكانات موجود و بكارگیری نقطه نظرات، پیشنهادات و راهكارهای سازنده صاحب نظران اعم از همكاران اداری و آموزشی، مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان برای بازگشایی به موقع مدارس و هدایت نیروی انسانی و امكانات موجود تلاش های وافری صورت پذیرد.

ایمانی افزود: ستاد پروژه مهر تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد فضایی با نشاط می نماید تا معلمان و دانش آموزان در اول مهر با خاطری آسوده و خیالی راحت پا به عرصه علم و معرفت بگذارند.

وی از حضور رییس شورای اسلامی شهر فیروزكوه برای بازدید از پروژه های مهر آموزش و پرورش و پیگیری مساعدت های لازم خبر داد و گفت: در اجرای طرح شاداب سازی مدارس علاوه بر حضور دانش آموزان علاقه مند كه در طرح 'هجرت 3' نام نویسی كرده اند، از وجود تمامی نیروهای خدماتی قراردادی نیز به نحو مطلوب و مؤثر استفاده خواهد شد.

براساس شیوه نامه ارسالی ازسوی اداره كل آموزش و پرورش، پروژه مهر متشكل از رئیس اداره، معاونان، كارشناسان واحدهای اداری و نمایندگان مدیران مدارس به منظور بهسازی و آماده سازی فضای تعلیم و تربیت است./س

برچسب ها: تعلیم ، دانش آموزان ، نشاط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.