سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

راه اندازی رشته دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی

به زودی رشته دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه مازندران  گفت : قبل از انقلاب رشته فیزیوتراپی در مقطع لیسانس تنها در دو دانشگاه دانشجو می‌پذیرفت که با دایر شدن این انجمن در دوران بعد از انقلاب شاهد رشد چشمگیری بودیم به طوریکه در حال حاضر فیزیوتراپی در ایران در مقطع دکترای تخصصی اچ‌پی نیز تدریس می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه بیشتر فعالیت وزارت بهداشت و درمان از طریق بورد و انجمن علمی است، افزود : این انجمن هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی رشد بسیار خوبی داشته به طوریکه بسیاری از کشورهای منطقه از لحاظ کیفی قابل مقایسه با این انجمن نیستند.

وی از راه‌اندازی رشته دکترای حرفه‌ای در ایران خبر داد و گفت: با ایجاد دکترای حرفه‌ای همکاران ما می‌توانند فرصت بیشتری داشته باشند تا تخصصی‌تر بر روی بیماری‌های مختلف کار کرده و خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور با تاکید به اینکه تمام پزشکان باید اخلاق حرفه‌ای را برای جذب مردم به سمت درمان مناسب رعایت کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از دانشگاه‌های بسیار فعال با نیروهای مجرب بوده که در زمینه‌های مختلف بسیار موفق عمل کرده است.

ابراهیمی افزود: رشته فیزیوتراپی تا کنون نتوانسته جایگاه خود را به به مردم و حتی جوامع پزشکی اثبات کند ./ع

برچسب ها: فیزیوتراپی ، دکترا ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.