سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه مشکلات پوستی می تواند گریبانگیر افراد در طی سفر شود؟

افرادی که قصد سفر دارند بهتر است مطالب زیر را بخوانند و به مشکلات پوستی که گریبانگیر آنها مي شود توجه کنند.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات در مسافرت ها استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب است که می تواند سبب بسیاری از عوارض شود.

وی بیان کرد: از عوارض کوتاه مدت عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب می توان به تغییر رنگ پوست، سوختگی ها، کاهش سطح ایمنی پوست و عود ضایعات نهفته پوستی اشاره کرد.

انتظاری عنوان کرد:  از عوارض طولانی مدت استفاده نکردن ضد آفتاب به افزایش چین و چروکهای پوستی و از همه مهمتر بروز سرطان های پوستی را مطرح کرد.

وی به مشکلاتی که در سفر برای پوست ایجاد می شود اشاره کرد و گفت: عفونت های سطحی پوست از دیگر موارد این مشکلات است که البته این عفونت بسته به محل سفر، متفاوت خواهد بود.

انتظاری افزود: گزش ونیش حشرات، آبسه های پوستی هم از دیگر مشکلاتی است که در طی سفر می تواند برای سلامتی پوست ایجاد شود و نیز بروز حساسیت به مواد آلرژن و ایجاد واکنش های نظیر کهیر هم مطرح است.

وی در پایان به عموم افراد توصیه کرد: کلیه افرادی که قصد سفر دارند علاوه بر رعایت استفاده از ضد آفتاب مناسب با فواصل زمانی مناسب اقدامات پیشگیرانه لازم را بر اساس منطقه مورد سفر انجام دهند و کلیه امکانات لازم را همراه داشته باشد./ح
برچسب ها: پوست ، ضدآفتاب ، سفر ، عفونت ، سرطان ، کهیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.