سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/تا پایان سال جاری صورت می گیرد؛

افتتاح 300 مرکز آی سی تی روستایی در خراسان رضوی

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از افتتاح 300 مرکز آی سی تی((ICT در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سعید حسین پور در همایش بزرگ دهیاران خراسان رضوی که به مناسبت روز دهیار در مشهد برگزار شده است با بیان این مطلب افزود: دهیاران در روستا ها به عنوان مدیران روستایی نقش مؤثری در آبادانی و توسعه روستا ها دارند.
وی دهیاری را یک نهاد مردمی و غیر دولتی در کشور دانست و بیان کرد: دهیاران باید بتوانند از تمامی ظرفیت های روستایی همچون گردشگزری، کشاورزی و صنایع دستی و همچنین دامپروری بهترین استفاده را بکنند.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود دو هزار 127 دهیاری مصوب در استان خاطر نشان کرد: روستاهای خراسان رضوی با برخورداری 92 درصد از خدمات دهیاری ها 10 درصد از میانگین کشوری جلوتر است.
وی  از هماهنگی با شرکت مخابرات خراسان رضوی برای ایجاد فضاهای مجازی بیشتر در روستاها خبر داد و اظهار کرد: از سال 84 تا کنون 130 میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری های روستاهای استان اختصاص یافته است که به صورت میانگین برای هر دهیاری در سال هشت میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
حسین پور با بیان این که هنوز نتوانسته ایم برای تمام دهیاران استان اعتبارات لازم را کسب کنیم گفت: هنوز از سرانه کشور در جذب اعتبارات عقب تر هستیم.
وی افزود: اعتبارات دهیاری های خراسان رضوی در سال 90 نسبت به مدت مشابه سال 89 ، 2/7 درصد رشد داشته است. /ع


برچسب ها: امور ، عمرانی ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.