سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

اختصاص 15 هکتار از اراضی هفتکل به محصولات باغی

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل از اختصاص 15 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات باغی خبر داد.


سید حمیدرضا رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: با برنامه ریزی و پیگیری‌های انجام شده این زمین‌ها به کشت محصولات باغی به ویژه احداث نخلستان اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به استقبال روستاییان از کاشت نخیلات، مدیریت جهاد کشاورزی حمایت‌های ویژه‌ای از کشاورزان و نخلداران انجام داده است.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل اعطای تسهیلات بانکی را یکی از حمایت‌های جهاد کشاورزی از کشاورزان برای ایجاد نخلستان عنوان کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آفت زدگی محصولات و باغات، کارشناسان جهاد به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و به کشاورزان یاری می‌رسانند.

وی توزیع نخل و بذر بین باغداران را یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای حمایت از نخلداران و کشاورزان بیان کرد.

رشیدی اضافه کرد: شهرستان هفتکل دارای 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت است که یکهزار و 500 هکتار آن آبی و ما بقی به صورت دیم کشت می‌شوند.

وی عمده محصولاتی را که در شهرستان هفتکل کشت می‌شود شامل گندم، جو، سبزی و صیفی جات و حبوبات عنوان کرد که در فصول مختلف سال توسط کشاورزان کاشته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل  در ادامه به ساخت یک مجتمع دامپروری در هفتکل اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش سطح تولیدات دامی و اشتغالزایی، مجتمع دامپروری هفتکل در زمینی به مساحت 30 هکتار در حال ساخت است که با بهره‌برداری از این مجتمع، اقتصاد هفتکل دگرگون می‌شود.

وی افزود: این مجتمع 50 واحدی نقش اساسی در ساماندهی دامپروری‌های منطقه ایفا می‌کند و بزرگترین واحد تولیدی در شهرستان به شمار می‌‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل اضافه کرد: زیرساخت‌های مجتمع شامل برق، جاده، دسترسی آب و جدول‌گذاری به پایان رسیده و واحدهای آن آماده تحویل به متقاضیان است.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بهره‌برداری از این مجتمع آغاز شود و واحدها به متقاضیان واگذار شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.