سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمي مطرح كرد؛

لزوم تغيير در شيوه‌هاي توليدي صنعت نفت

وزیر نفت با تاکید بر غیرمنطقی بودن شدت مصرف انرژی در بخش‌های تولیدی و انتقال در صنعت نفت، بر تغییر شیوه‌های تولیدی این صنعت تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت رستم قاسمی وزير نفت به حجم بالای ذخایر هیدروکربوری ایران اشاره کرد و گفت: شدت مصرف انرژی در کشور به گونه ای پیش می رود که ممکن است در آینده این ذخایر پایان یابد.

وی افزود: البته در بسیاری از کشورهای دارنده ذخایر نیز وضع به این گونه است بنابراین تلاش های بسیاری در حال انجام است که منابع جدید و تجدیدپذیر را جایگزین بخشی از مصارف هیدروکربوری کنند.

قاسمی به بکارگیری روش های نوین و بهینه تولید نفت در جهان اشاره کرد و افزود: امروز صنعت نفت کشور نیازمند شیوه های نوین تولید و برداشت از مخازن است و اگر همانطور که در برنامه پنجم پیش بینی شد، یک درصد بیشتر از این ذخایر برداشت شود با احتساب 600 میلیون بشکه نفت خام درجا حدود 6 میلیارد بشکه افزایش تولید خواهیم داشت.

وزیر نفت با اشاره به بخش انتقال و ذخیره سازی در صنعت نفت ادامه داد: در بخش ذخیره نفت و فرآورده های نفتی نیز در انبارها انرژی بسیاری اتلاف می شود که در این زمینه نیز نیاز به استفاده از روش های بهینه هستیم.

قاسمی بهینه سازی مصرف انرژی را یکی از تکالیف وزارت نفت دانست و تصریح کرد مدیریت پژوهشگران، مراکز دانشگاهی و تامین منابع مالی روش های نوین می تواند ما را در انجام این تکلیف بزرگ یاری دهد.

/س2

برچسب ها: نفت ، قاسمی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.