سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهيه كننده "ملك سليمان":

نبايد اجازه تاريخ سازي را به هاليوود دهيم

هم اكنون هاليوود با تمام توان خود تاريخ سازي نويني را به وسيله سينما انجام مي‌دهد.

مجتبي فرآورده تهيه كننده فيلم هاي سينمايي در خصوص فيلم سازي درباره تاريخ و تمدن ايران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هرگاه ما خواب باشيم ديگران بيدارند و براي ما تاريخ سازي مي‌كنند و هم اكنون هاليوود اين كار را انجام مي‌دهد.

وي ادامه داد: بايد به گذشته تاريخي خودمان بها دهيم و فقط از آن به عنوان ذكر خاطره استفاده نكنيم و از تجربيات آن بهره گيريم.

فرآورده در خصوص ظرفيت هاي بالقوه سينماي تاريخي گفت: كشور ايران چه پيش از اسلام و چه بعد از آن داراي مقاطع درخشاني بوده كه اگر ما از آن ها چشم پوشي كنيم خودمان را از فيض سرشاري محروم ساخته ايم.

وي در همين رابطه اضافه كرد: به عنوان مثال ما هيچ گاه به اين موضوع نپرداختيم كه با وجود آن كه اسكندر به ايران حمله و آن را فتح كرد اما در زمان خروج از ايران لباس بومي و ايراني بر تن همان طور كه مغول ها به ايران حمله كردند ولي فرهنگ و تمدن ايراني باعث شد مغول ها مسلمان شوند.

فرآورده گفت: ما حتي به تاريخ انقلاب و جنگ به درستي نپرداختيم و فقط تعدادي كارهاي مناسبتي محدود و ضعيف در اين حوزه انجام داده ايم كه مي‌تواند آينده  ما را تهديد كند.

وي در خصوص دلايل اين وضعيت گفت: هم هنرمندان و هم اشخاص متولي در ايجاد اين فضا مقصرانه اما سهم متوليان مدعي بسيار بيشتر است و با وجود آن كه سينماي ما متوليان و مدعيان زيادي دارد اما هيچ كدام كار خودشان را به درستي انجام نمي‌دهند.

فرآورده خاطرنشان كرد: هر از چندگاهي به خاطر مناسبت هاي مختلف مسئولان سينما قول هايي در خصوص توليد ‌فيلم ها و سريال هاي مناسبتي مي‌دهند، اما هيچ گاه كار آن ها پيوسته نبوده و به همين دليل بي نتيجه است.

وي در پايان گفت: اميدوارم هر چه زودتر از خواب غفلت بيدار شويم و همانند الان كه بيگانگان مشغول ساخت فيلم ابن سينما هستند، بي تفاوت نباشيم و در حق مشاهير خود حكم نكنيم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ابرهیم
۲۳:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۹۱
خوب بود