سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش های مهارتی به اتباع خارجی ارایه می شود

کارشناس آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از ارایه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای پناهندگان اتباع خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افضلی گفت: مهارت های فنی و حرفه ای برای پناهندگان اتباع بیگانه در استان یزد با امضای موافقتنامه سه جانبه سازمان و آموزش فنی و حرفه ای کشور كمپ یاری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی در وزات کشور ارایه می شود.

وی افزود: در سال جاری با توجه به توافق های به عمل آمده دوره های آموزشی در قالب 6 حرفه شامل کاربر اینترنت در محیط کار، LCPL نازک دوز زنانه، کیف دوززنانه، تعمیر برق خودرو درجه دو و خیاط لباس شب و عروس برای 114 نفر از پناهندگان عراقی و افغانی مقیم استان یزد برگزار می شود.

افضلی به مراکز برگزار کننده این آموزش ها اشاره کرد و افزود:‌ مرکز آموزش فنی و حرفه ای صندوق خواهران اردکان خواهران میبد، مرکز تفت، مرکز آیت اله خامنه ای یزد و خواهران از مراکز ارایه دهنده این آموزش ها است.

کارشناس آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد خاطر نشان کرد: آموزش های مهارتی یاد شده برای این پناهندگان فقط به افرادی که دارای مجوز اقامت در ایران هستند داده می شود.

گفتنی است: اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی باید نسبت به شناسایی و معرفی متقاضیان به مراکز آموزش فنی و حرفه ای و نیز ارایه گواهینامه مهارت آن ها پس از قبول در آزمون های سنجش مهارت اقدام کنند.

رییس آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین از آموزش بیش از 8هزار و پانصد نفر ساعت نانوا در سه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: 172 نفر با بیش از 8 هزار و 577 نفر ساعت در حرفه های کارگر پیشکار واحدهای تولید نان، چانه گیر و خمیرگیر لواش، نان پهن کن و نان در آر لواش و شاطر لواش در سه ماهه نخست سال جاری در این استان آموزش دیده اند.

رییس آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز توانستیم 972 نفر از نانوایان استان را در 11 استاندارد نان های گرم لواش، بربری و سنگک با بیش از 51 هزار و 300 نفر ساعت آموزش دهیم./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.