سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو كميسيون اقتصادي مجلس:

بهارستان مشكلات نشريات را پيگيري مي‌كند

عضو كميسيون اقتصادي مجلس از اهتمام ويژه پارلمان به مشكلات بخش فرهنگي كشور خصوصا نشريات و جرايد خبر داد.

سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزايش قيمت كاغذ روزنامه و مشكلات پيش آمده براي نشريات و روزنامه‌ها گفت:وزارت صنعت، معدن و تجارت قول‌هاي مساعدي براي كاهش قيمت و كنترل بازار داده است اما باتوجه به عدم توليد داخلي كاغذ و واردات خارجي آن و بازار بي‌ثبات ارز امكان وجود چنين مشكلاتي قابل پيش‌بيني بود.

وي در ادامه با اشاره به نامگذاري سال جاري بنام توليد ملي، حمايت ازكار و سرمايه ايراني افزود: ضروري است با جلوگيري از نوسان بازار ارز از ناشران و مولفان داخلي حمايت شود تا انگيزه در توليد‌كننده فرهنگ از بين نرود.

نماينده مردم فلاورجان همچنين حمايت از نشريات دولتي و غيردولتي را در يك كفه اين ترازو دانست و با بيان اينكه بايد در پرداختن به نشريات دولتي وغيردولتي عدالت ايجاد شود، خاطرنشان كرد: بهارستان به طور جد پيگير مشكلات بخش نشريات است و در اسرع زمان به بررسي اين موضوع خواهد پرداخت.

گفتني است با افزايش و نوسان قيمت ارز در بازار داخلي و به تبع آن افزايش قيمت كاغذ وارداتي روزنامه بسياري از روزنامه‌هاي غير دولتي با مشكل تامين مواد اوليه خود مواجه و خواستار حمايت نهادهاي قانونگذار و اجرايي كشور هستند

س2/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.