سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيه با ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه مخالف است

گنادي گاتيلوف معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه گامي غير سازنده و يکجانبه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا،  گاتيلوف گفت : ما بارها غير سازنده بودن اقدامات مختلف يکجانبه را مانند پيشنهادها در خصوص ايجاد دالان هاي بشر دوستانه و مناطق امن، خاطر نشان کرده ايم .
وي افزود : اين پيشنهادها را سازمان هاي بشر دوستانه بين المللي که در سوريه فعاليت مي کنند، حمايت نکرده اند و نيازي به اين پيشنهادهاي مشکوک نيست .
اين ديپلمات تاکيد کرد شوراي امنيت سازمان ملل متحد تصميمي در خصوص اعمال منطقه پرواز ممنوع در سوريه اتخاذ نکرده است و به ويژه پس از آنچه در ليبي روي داد، بعيد است با اين پيشنهاد موافقت کند.
گاتيلوف گفت ايجاد منطقه پرواز ممنوع در ليبي با قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد مغايرت داشت و کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) و برخي متحدانشان از آن براي حمايت از يک طرف درگيري استفاده کردند.
وي افزود ايجاد منطقه پرواز ممنوع در ليبي به وارد آمدن خسارات سنگين به زير ساخت هاي اين کشور و تلفات غير نظاميان منجر شد.
گاتيلوف خاطر نشان کرد : هم اکنون زمان درخواست براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع نيست بلکه زمان اجراي فعالانه بيانيه اي است که در نشست ژنو در سي ام ژوئن اتخاذ شده است .
نشست گروه دوستان سوريه روز جمعه در پاريس ايجاد منطقه پرواز ممنوع را در سوريه خواستار شد.
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، پرواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.