سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون؛

مرحله دوم واگذاری سهام عدالت به کارگران امسال اجرا می شود

مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از اجرای مرحله دوم واگذاری سهام عدالت به کارگران فصلی و استخدامی در سال جاری خبر داد.

مسعود کاظم زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: واگذاری سهام عدالت به کارگران فصلی و استخدامی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در این راستا شناسی و ثبت نام کارگران ازسال گذشته شروع شده است.

وی با بیان اینکه سه گروه زنان سرپرست خانوار، کارگران فصلی و سایر کارگران از سهام عدالت برخوردار می شوند، افزود: برخورداری کارگران فصلی و ساختمانی از سهام عدالت بر اساس سامانه ای که در آن ثبت نام کرده اند، صورت می گیرد.

کاظم زاده با اشاره به اینکه همه کارگران باید از سهام عدالت برخوردار شوند، گفت: انتظار می رود مرحله دوم واگذاری سهام عدالت را به زودی آغاز کنیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای طرح تامین مسکن کارگری خبر داد و افزود: این طرح پیش از این در حوزه کارگری انجام می شد و در حال حاضر با ادغام وزارتخانه ها، طرح تامین مسکن کارگری با جدیت در ورازت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال های اخیر تلاشهای فراوانی برای تامین مسکن کارگری انجام پذیرفته که از آن جمله انعقاد تفاهمنامه همکاری برای ساخت واحدهای مسکونی برای کارگران با دستگاه های ذیربط بوده، گفت: پیگیری حل مسائل و مشکلات مسکن کارگری در فرایند ساخت و ساز و همچنین اخذ زمین برای کارگرانی که تاکنون موفق به دریافت زمین نشده اند از جمله برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی همچنین طرح پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را از دیگر برنامه های این وزارت عنوان کرد و گفت: این طرح با کمک استان ها به ویژه در راستای پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری به اجرا در می آید.

کاظم زاده تصریح کرد: سند اولیه این طرح تسوط ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه شده و امیدواریم امسال این سند را با همکاری ارگان ها و استانداری های کل کشور اجرایی کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه جدید تامین اعتبار و واگذاری کارت های اعتباری خرید یک میلیون و 500 هزارتومانی کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته توانستیم 213 هزار نفر را مشمول این طرح قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه تقویت بنیه مالی کارگران و تقویت تولید از اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال می شود، افزود: در صورتی که بتوانیم علاوه بر بانک های زیرمجموعه وزارتخانه، سایر بانک ها را نیز درگیر طرح کنیم، قطعا عملکرد بهتری در این بخش به دست خواهد آمد.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اجرای این طرح منجر به تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.