سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

فعالیت یک پنجم کارآفرینان کشور در خوزستان

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوزستان یکی از استان های مهم در صنعت و تجارت کشور به شمار می رود به گونه ای که حدود یک پنجم کارآفرینان کشور در این استان حضور دارند.

مسعود کاظم زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دهم به عنوان پرچم دار کارآفرینی به حساب می آید و با پشت سر گذاردن سیاست های راهبردی در عرصه آموزش کارآفرینی و توسعه فرهنگ آن با تجربه برگزاری شش جشنواره و در راستای ترویج و توسعه کارآفرینی در کشور در تدارک برگزاری هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر است.

وی با بیان اینکه این وزارت مقوله کارآفرینی را به عنوان مرکز ثقل حوزه کسب و کار پیگیری می کند، گفت: کارآفرینی در دنیای امروز به عنوان پدیده ای برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جوامع مطرح است و از آن به عنوان سوخت موتور اقتصاد کشورها یاد می شود که این مسئله، نشان دهنده تاثیر و اهمیت زیاد کارآفرینی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی است.

 کاظم زاده با اشاره به تقدیر از کارآفرینان برتر در سطح ملی در روز ملی کارآفرینی و مهارت، افزود: در سامانه کشوری ثبت نام از کارآفرینان برتر، 25 هزار کارآفرین با ایجاد 44 هزار شغل شرکت کردند که استان خوزستان با چهار هزار و 500 نفر یک پنجم آمار را به خود اختصاص داده است.

 وی تصریح کرد: سن 42 درصد از ثبت نام کنندگان در سامانه کارآفرینان برتر زیر 35 سال است.

 مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهداف جشنواره به مواردی نظیر ارائه راهکارهای علمی ترویج فرهنگ کارآفرینی متناسب با چشم انداز 20 ساله کشور، رشد بهره وری و افزایش سهم آن در رشد اقتصادی، کشف، توسعه و تقویت سرمایه ها و قابلیتهای انسانی به عنوان زیر بنای رشد و توسعه اقتصادی، افزایش سهم کارآفرینان در رشد فناوری های برتر صنایع نوین، توسعه و ترویج فرهنگ اندیشیدن، ارزش آفرینی و کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار از پنجره اقتصاد کارآفرینی، اشاره کرد.

 کاظم زاده برگزاری جشنواره های تجلیل از کارآفرینان برتر را موجب شناسایی افراد موفق در این عرصه خواند و گفت: این جشنواره می تواند عامل انگیزشی و فرهنگی خوبی برای توسعه و ترویج کارآفرینی در کشور باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.