سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش کلینتون برای بهبود روابط با پاکستان

یک مقام آمریکایی گفت هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه با حنا ربانی کهر همتای پاکستانی خود در توکیو پایتخت ژاپن دیدار می کند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از این دیدار تلاش برای روابط بهتر بین آمریکا و پاکستان پس از موافقت اسلام آباد با بازگشایی دوباره مسیرهای ارسال تدارکات برای نیروهای ناتو مستقر در افغانستان است.

بسته شدن این مسیرهای زمینی انتقال تدارکات ناتو که در واکنش به حمله هوایی آمریکا به خاک پاکستان و کشته شدن بیست و چهار سرباز پاکستانی صورت گرفت باعث تیرگی شدید در روابط بین دو کشور شد.

کلینتون این هفته از پاکستان به خاطر حمله هوایی ماه نوامبر ناتو عذرخواهی کرد و اسلام آباد نیز این مسیرهای ارسال تدارکات را برای نیروهای ناتو باز کرد.

یک مقام بلندپایه آمریکایی که به همراه کلینتون به پاریس سفر کرده است گفت وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست کنفرانس توکیو درباره افغانستان ، با همتای پاکستانی خود دیدار خواهد کرد .

کلینتون در تماس تلفنی با کهر ، عذرخواهی آمریکا را به خاطر این حمله هوایی اعلام کرد و دو طرف متعهد شدند برای بهبود روابط دو کشور تلاش کنند.

وی پس از این تماس تلفنی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما از کشته شدن این نظامیان پاکستانی متاسفیم . ما متعهد به همکاری نزدیک با پاکستان و افغانستان به منظور جلوگیری از تکرار دوباره چنین حوادثی هستیم. 

روابط آمریکا و پاکستان به ویژه پس از حمله آمریکا به خاک پاکستان که کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده سابق شبکه القاعده را به دنبال داشت رو به وخامت نهاد و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان نیز به منظور هدف قرار دادن شورشیان شبکه حقانی وابسته به القاعده که واشنگتن مدعی است اسلام آباد چشم خود را به روی آنها بسته است ، باعث وخامت بیشتر در این روابط شد .
برچسب ها: کلینتون ، کهر ، پاکستان ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.