سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصاویر تاسف بار از رقص دختران به نام نمایش عروسکی

عدم نظارت بر تئاتر های چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی؛ حرکات موزون و رقاصی را به خیابان های تهران وارد کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، در جریان اکران های دیروز چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی که به نام مبارک برگزار می شود اجرای «پوستین دیو» به کارگردانی آذر متفکر در صحن خیابانی تئاتر شهر اجرا شد که لحظه به لحظه آن با حرکات موزون بازیگران دختر این تئاتر همراه بود.

«پوستین دیو» که نویسنده آن سید قاسم قوامی است و آذر متفکر کارگردانی آن را انجام داده؛ داستان دختری را دنبال می کند که شوهر او در روز عروسی اش توسط پادشاه کشته شده و وی نیز اسیر پادشاه می باشد. او شبانه از قصر فرار می کند و در راه با دیوی آشنا می شود که آن دیو با کشتن پادشاه تبدیل به داماد از دست رفته ی او می شود و …

در این نمایش 30 دقیقه ای که ساعت 18:45 دیروز به اجرا درآمد، پری سحر حاجی آقاسی، صوفی طاهری، سحر باقرآبادی، سمیرا حاجی فتحعلی، سحر نجفی، سپیده رحیمی، محسن قرآن نویس، موحد رشیدی، امیر حسین خلیلی، آزاده سرابی، الهه توفیقی و الناز توفیقی به عنوان عروسک گردان حضور داشته اند.

از نکات دیگر این نمایش بازیگری نقش پیرمردی مذهبی است که بر عهده یکی از بازیگران زن قرار دارد و با عبا و گرداندن تسبیح در دست به رقص می پردازد.

اجرای این نمایش که ظاهرا هیچ نظارتی بر آن نبوده و بیشتر به یک ضد فرهنگ شبیه است تا انتقال دهنده آن در حالی است که بنا به گفته مسئولان ؛ جشنواره تئاتر عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان است و قرار بوده است در بخش ملی جشنواره تئاتر عروسکی تهران21 اثر در بخش صحنه ای، 19اثر در بخش فضای باز،4 اثر در بخش دانشگاهی و40 اثر نیز در بخش پاتوق کودکان و نوجوانان به روی صحنه رود.

محمد باقر آدوسی دبیر چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی درباره جوایز گروه های برگزیده نیز گفته: گروه های برگزیده جشنواره عروسکی در بخش کشوری در مرکز تئاتر کانون پرورشی فکری به مدت یک هفته اجرای عموم خواهند داشت و برگزیده‌های استانی نیز در مراکز همان استان روی صحنه می‌روند.

به نوشته خبرنامه دانشجویان فیلم این تئاتر هم موجود است اما بدلیل موازین اخلاقی از پخش آن معذوریم. در صورت لزوم آن را به مراجع ذی ربط ارائه خواهیم داد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: رقص دختران ، نمایش ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۱
فقط نمایش عروسکیه همین
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۳
موافقم
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۱
این فقط یه کاره هنرییه همین
زهرا
۱۱:۳۷ ۱۷ تير ۱۳۹۱
سلام دوستان اين نمايش به ظاهر عروسي ودر عين حال مخرب از اول تير درپارك هاي بانوان تهران شروع به كار كرد به خانوم هايي كه اون جا حضور داشتن ميگفتند قبل وبعد از نمايش مي توانند برقصند وجنبه روكم كني هم داشت وقتي با بي توجهي مسولين وشايد هم تشويق آنها روبه روشدند درجلوي مردها هم اين اقدام را انجام دادند اين نشونه بي غيرتي ما بچه مذهبي هاست وگرنه باچند راهيمايي وبهم زدن اين گونه مجالس حرفمان راشايدبه گوش مسولان برسانيم واگرمسولان اقدامي نكردند خودمون دست به كار بشويم وگرنه باكشورهاي غربي فرقي نميكنيم واسم مسلمون بودن راداريم نه رسم وشورشون را.
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۷ تير ۱۳۹۱
خاک تو سرتون عقب افتاده ها که واژه تاسف بار رو بکار میبرید
محمود
۱۱:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۱
ببخشید جلو افتاده، مدرن، به روز، شما پیشنهاد دیگری دارید بدید .... حتما بجای تاسف بار باید می نوشتند جالب و دیدنی ....
صالح
۰۱:۳۱ ۱۷ تير ۱۳۹۱
مشکل اینه که مسئولان نظارت کافی ندارن و فرهنگ امر به معروف هم فراموش شده
فرشته
۰۰:۴۸ ۱۷ تير ۱۳۹۱
میدونی دلیلش چیه؟

دلیلش فقط بودجه است.

ما واسه کارهای فرهنگیمون بودجه کم داریم یا اصلا بهتره بگم نداریم

......
tasnim14
۰۰:۴۴ ۱۷ تير ۱۳۹۱
این از اونجا ناشی میشه که ما بچه مذهبی ها نمایش و کار قوی نداریم تا برای بقیه اجرا کنیم و مفاهیم دینی و فرهنگسازی درست کنیم
سعید
۱۰:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۱
سلام
دقیقا همه عرصه هارو خالی کردیم چسبیدیم به پایگاه !