سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لذت خرید آنلاین را با دقت و احتیاط تجربه کنید

خرید آنلاین کالاها و خدمات از با ارزشترین خدماتی است که بروی اینترنت ارائه می شود؛ اما در عین حال کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی خریداران آنها را با آسیبهایی مواجه می کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، پلیس فتا در جهت امنیت خریدهای آنلاین کاربران در فضای سایبر؛ همواره نکاتی را اعلام می کند تا خریداران با رعایت آن از یک خرید سالم و مطلوب بهره مند شوند بنابراین بهتر است کاربران با رعایت دقت و احتیاط ، لذت خرید آنلاین را در فروشگاههای اینترنتی تجربه کنند.
 
بنا براین گزارش، پلیس فتا با بیان اینکه خرید آنلاین علاوه بر صرفه جویی در وقت کاربران،مزایایی مانند امنیت در جابه جایی پول ،کاهش هزینه های بازاریابی ،صرفه جویی اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی و کار آفرینی را به دنبال دارد؛ هشدار داد: کلاهبرداران در فضای مجازی با استفاده از عدم اطلاع و یا کم دقتی خریداران و مشتریان، آنها را با تهدیدات و آسیبهایی مواجه میکنند که رعایت نکات ایمنی هنگام خرید اینترنتی میتواند آنها را این نوع خطرات دور کند.
 
به گفته پلیس فتا اولین پیش فرض برای حقیقی بودن و سالم بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک این است که کالاهای مجاز را ارائه کند بنابراین فروشگاه هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می رسانند به احتمال بسیار زیاد به قصد کلاهبرداری بوجود آمده اند و صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می شنوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.
 
این گزارش حاکی است، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک، اعطای نماد الکترونیکی به فروشگاههای الکترونیک را آغاز کرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند. بنابر این توصیه می شود کاربران ترجیحا از فروشگاههایی خرید کنند که دارای این نماد هستند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ویدا
۲۱:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۱
خرید آنلاین خوبه به شرطی که سر آدم کلاه نره.