سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدبر و عامل بودن به قرآن؛ دو بال صعود انسان

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه گفت: قرآن کتاب بصیرت آفرين و روشنی بخش دلهاست و علاوه بر تلاوت باید در آن تدبر کرد و به آن عامل بود تا انسان را صعود بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: قرآن کتاب بصیرت آفرین، معرفت زا ، هدایت بخش، شفا دهنده و روشني بخش دل هاست.
وی افزود: قرآن ناظر بر همه ی ابعاد زندگی انسان است و علاوه بر تلاوت باید در آن تدبر نمود وبه آن عامل  بود تا انسان را صعود  و ارتقاء بخشد.
وی با بیان اینکه فعالان قرآنی باید قرآن را در قرآن مطالعه کنند، اظهار داشت: مطالعه قرآن در قرآن باعث می شود تا بیشتر به ابعاد و ظرایف و لطایف کلام خدا پی ببریم.
حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی قرآن را مادبه و حبل ممدود الهی دانست و بیان کرد: قرآن جریانی است که هم طاهر است و هم مطهر و عامل به آن خودش و دیگران را پاک می کند چرا که براساس فطرت و سرشت انسانها نازل شده است و وظیفه ماست که با تامل و تدبر در آیات الهی از این بوستان خداوندی میوه تازه ای برداشت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در زیارت مدینه، باید بیشتر روی پیامها و درسهاي اماکن و مشاهد دقت کرد گفت: ما نمی توانیم به زیارت حضرت حمزه سید الشهدا (ع) در احد برویم ولی ، به پیام واقعه احد توجهی نداشته باشیم که اگر مانند صدر اسلام ، به دستورات رهبری توجهی نداشته باشم، جریان  تلخ احد  باز هم تکرار می شود.
حجت الاسلام و السلمین با بیان اینکه دشمن با شناخت از نقش  رهبری در تحکیم وحدت و هدایت ملت مسلمان،  این ستون  اصلي خیمه را نشانه گرفته است اظهار کرد: فعالان قرآنی با زبان و قلم به مقابله با این توطئه بپردازند چرا که فقط رفتن به پای ستون توبه در مسجد حضرت رسول و اقامه نماز کافی نیست و باید پیام واقعه مسجد قبا و ضرار را درک کرد./ز
 
برچسب ها: روحانی ، صعود ، انسان ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.