سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلعه دهشاد مرمت مي‌شود

قلعه دهشاد تنها قلعه روستاي استان تهران كه هنوز هم سكونت در آن ادامه دارد مرمت مي‌شود.

محمد حسين فراهاني رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان  تهران به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: اين قلعه در ضلع جنوبي خيابان اصلي روستاي دهشاد از توابع دهستان رزكان بخش مركزي شهرستان شهريار واقع شده است.

وي افزود: سردر آجري اين بنا در دوره قاجار ساخته شده خود قلعه احتمالاً قبل از دوره قاجار و يا اوايل اين دوره ساخته شده است.

فراهاني تصريح كرد: اين قلعه حدود 14 هكتار بوده و با تخصيص اعتبار 100 ميليون تومان مرمت مي‌شود.

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران بيان كرد: مرمت اين بناي تاريخي هفته آينده آغاز و بايد تا پايان سال جاري به اتمام برسد.

وي اظهار داشت: پس از مرمت قلعه دهشاد به عنوان كاروانسرا كه فعاليت‌هاي فرهنگي انجام مي‌دهد مورد استفاده قرار مي‌گيرد همچنين به يك مجتمع گردشگري براي جذب توريست هم تبديل مي‌شود.

فراهاني تاكيد كرد: اين قلعه تاريخي پس از مرمت براي توسعه ميراث فرهنگي و گردشگري به بخش خصوصي با نظارت سازمان ميراث فرهنگي واگذار مي‌شود.

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي تصريح كرد: شهرستان‌ها براي توسعه گردشگري روستا‌هاي خود بايد به مفاخر، مشاهير و ارزش هاي فرهنگي استان توجه و آن ها را معرفي كنند تا بتوانند گردشگران بسياري را جذب كنند و به همين منظور بايد به طور جدي به اين موضوع بپردازند و اعتبارات مورد نياز خود را در شوراي برنامه‌ريزي استان‌ها در نظر بگيرند.

شايان ذكر است، بر اساس شواهد باستان‌شناسي و تاريخي منطقه شهريار از حداقل هزاره‌ي ششم قبل از ميلاد داراي تمدن بوده و در دوره ساساني منطقه مهمي محسوب شده است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حديثه
۱۸:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
از نظر بنده عاليه بي نظير و يجاي دنج و باحال حتما برين خوش ميگذره باي