سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قسمت دوم/

خلاقیتهای عجیب در دنیای جنگ افزار(2)

سنگرهای کروی، تانک 6 لول و بمب های خلبان دار از جمله طرح های خلاقانه و عجیبی بودند که سالها پیش از طرف طراحان برای ایجاد تغییر در میدان های نبرد ارائه شده بودند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جنگ و جنگیدن همیشه انسان را در شرایط بسیار خطرناکی قرار می دهد. در این شرایط زندگی، تمامیت ارضی و در یک کلام هستی انسان به خطر می افتد.

 البته گونه دیگری نیز از این جنگها وجود دارد که برای غارت اموال و اراضی سایر کشورها انجام می شود که صد البته در جهان امروز نظایر این جنگ ها را بسیار می بینیم. در عین حال نمی توان از پیشرفتهای علمی که در زمان جنگ و یا مسابقات تسلیحاتی رخ می دهد گذشت. در این مطلب که در چند قسمت تهیه شده قصد داریم  تا شما را با چند طرح تسلیحاتی عجیب در طول قرن بیستم آشنا کنیم.



سنگرهای کروی
این طرح بر مبنای چسبیدن دو سنگر جدا از هم به شکل نیم کره است که با هم یک کره کامل را تشکیل می دهند و قابلیت تحرک بالایی را داشته و با استفاده از نفر با بالگرد قابل جابجایی بودند. پس از رسیدن به محل مورد نظر این نیم کره ها از هم جدا شده و بر روی سنگرهای سربازان قرار می گرفته است. این سنگرها دارای انواع قسمتها برای نصب سلاح نیز بوده اند. این طرح نیز هیچ گاه عملی نشد.



کشتی پرنده هواپیمابر
این طرح مربوط به بین دو جنگ جهانی است . در جنگ اول جهانی کشتی های پرنده برای اولین بار به میدان وارد شدند و باعث تغییرات بسیاری در میادین نبرد شدند. در همین حال هواپیما ها نیز برای اولین بار در جنگ اول جهانی وارد میدان شدند و باعث تغییر در میدان های جنگ شدند. یکی از طرح های مطرح شده در بین دو جنگ جهانی مجهز کردن کشتی های پرنده به تعدادی هواپیما بود که توسط این کشتی به میدان نبرد حمل شده و بر فراز میدان نبرد رها شوند. این طرح نیز به دلیل مشکلات فراوان هیچ گاه عملیاتی نشد.



بمب خلبان دار
این طرح بر مبنای یک وسیله پرنده قرار دارد که یک خلبان آن را هدایت کرده و در لحظات آخر و پس از رها کردن بمبی که در دماغه هواپیما قرار دارد از وسیله پرنده خود خروج اضطراری انجام می دهد. طرح های شبیه به این به شکل گونه های انتحاری و غیر انتحاری که امکان زنده ماندن خدمه در آن وجود داشت بسیار هستند و خصوصا در زمان جنگ دوم جهانی به وفور مورد استفاده قرار گرفتند.



تانک 6 لول
این طرح در زمان جنگ ویتنام برای ارتش آمریکا ارائه شد که بر اساس آن 6 توپ 106 میلی متری بر روی یک شاسی زرهی قرار می گرفت. ظاهر این تانک بسیار عجیب و به نظر ترسناک میاید. اما حقیقت این است که این تانک برای گلوله گذاری زمان زیادی را صرف می کند که خود مشکل بزرگی است. این طرح نیز پس از دوره کوتاهی از خدمت در ویتنام از خدمت خارج شد.



نفر بر دونفره
این طرح مربوط به ارتش آمریکا بوده است که به احتمال زیاد مربوط به بین دو جنگ جهانی است. بر اساس این طرح دو نفر خدمه مسلسل بر روی یک سطح صاف یک با یک موتور و 4 عدد چرخ مجهز شده است دراز کشیده و به حرکت و تیراندازی می پردازند. این گونه از طرح ها به نوعی آغاز گر فصلی برای طراحی نفربرهای امروزی بودند./ ق پ

برچسب ها: نفربر ، سنگر ، اسلحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Mehran
۱۵:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۱
لطفا از اين مقاله ها بيشتر بزاريد

ممنون