سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدرس فدراسيون جهاني شمشيربازي:

نمايندگان ايراني نياز بيشتري تا به حضور بين المللي دارند

اكتاويان زيدو را مدرس فدراسيون جهاني شمشيربازي گفت: شمشيربازان ايراني براي درخشش بيشتر نيازمند حضور گسترده تري در رقابت هاي جهاني هستند.

اكتاويان زيدورا مدرس فدراسيون جهاني و يكي از بهترين مربيان شمشيربازي در سطح دنيا در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: براي نخستين بار است كه به ايران سفر مي‌كنم اما پيش از اين اطلاعاتي در خصوص شمشيربازي اين كشور داشتم و مطلع بودم كه براي نخستين بار سهميه المپيك كسب كرده و به عناويني هم در آسيا دست يافته است.
وي در خصوص سطح شمشيربازي ايراني به خصوص شركت كنندگان در كلاس درجه يك مربيگري بين المللي گفت: شمشيربازان ايراني از سطح خوبي برخوردار هستند و نسبت به ادوار گذشته پيشرفت حاصل كرده اند اما بايد توجه داشت كه اين كافي نيست و بايد بيشتر تلاش كنند و من هم به  اينجا آمده ام كه اين امر را  تسريع بخشم و كمك كنم كه اين افراد با تكنيك هاي جديد آشنا تر شوند.
مدرس فدراسيون جهاني در ادامه افزود: كسب عنوان و درخشش در جهان در هر رشته ورزشي علي الخصوص شمشيربازي  مستلزم حضور متعدد در عرصه هاي بين المللي و جهاني است تا بتوانند با كسب تجربه از مهارت هاي خود به درستي بهره ببرند.
هم اكنون شمشيربازان ايراني در بسياري از مسابقات معتبر جهان شركت مي‌كنند ولي اين كافي نيست و بايد بيشتر در اين ميادين ظاهر شوند تا فاصله خود را با رقبا كاهش دهند. همچنين با تاسيس مدراس شمشيربازي در ايران مانند كشورهاي صاحب نام  اين رشته مي توانند در جهت ارتقا سطح كمي و كيفي شمشيربازي گام بردارند.
زيدورا در خصوص حضورش در ايران خاطرنشان كرد : ايران كشور زيبايي است و من خيلي خوشحالم كه تجربه حضور در چنين كشوري را پيدا كردم و با توجه به سطح مبادلات و روابط خوب روماني با ايران اميدوارم در سال هاي آتي اين حضور تداوم يابد.
گفتني است كلاس بين المللي شمشيربازي در اسلحه اپه با حضور مدرس فدراسيون جهاني اين رشته از 7 تير آغاز و تا 16 همين ماه در مجموعه ورزشي شيرودي ادامه خواهد داشت./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.