سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس هشدار داد

برخورد با کشورهایی که نتوانند امنیت دیپلمات های ایرانی را تامین کنند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس درباره رفتار خشن پليس آلمان با يك ديپلمات جمهوري اسلامي ايران گفت: اگر كشوري نتواند امنيت ديپلمات‌هاي ما را حفظ كند، مراحل برخورد با دولت آن را در دستور كار قرار مي‌دهيم

سيد حسين نقوي حسيني در گفت و گو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، درباره رفتار خشن پليس آلمان با يك ديپلمات ايراني علي‌رغم اينكه ديپلمات مذكور توسط يك زن آفريقايي تبار مورد حمله قرار گرفته است، اظهار داشت: در شرايطي فعلي برخي از كشور‌هاي غربي در تلاش هستند يك فضاي مسموم و نامناسب تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي ايران بوجود آوردند لذا با تحريك افراد براي ديپلمات‌هاي ايراني مشكلاتي را ايجاد مي‌كنند تا به اين فضاي مسموم كمك شود.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نقش گروهك منافقين و لابي صهيونيستي در اروپا براي تحريك افراد عليه ديپلمات‌هاي ايراني افزود: اين گروه‌هاي تروريستي كه در كشورهاي غرب فعاليت مي‌كنند، به تحريك افراد پرداخته تا امنيت اجتماعي و فرهنگي ديپلمات‌هاي ايران را در ملأ عام دچار مشكل كنند.

وي با بيان اينكه هر كشوري بايد به وظايف ديپلماتيك خود به صورت صحيح عمل كند، تصريح كرد: همه كشورها از جمله آلمان، موظف هستند مقررات كنوانسيون‌هاي بين‌المللي را به طور دقيق رعايت كنند و مسئوليت حفظ حرمت و امنيت اجتماعي ديپلمات‌هاي ايران در كشور‌هاي ديگر، مستقيما بر عهده دولت ميزبان است.

نقوي حسيني گفت: اگر كشوري نتواند امنيت ديپلمات‌هاي ما را حفظ كند، مراحل برخورد با دولت آن را در دستور كار قرار مي‌دهيم و در اين زمينه قطعا وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران عكس العمل لازم را نشان داده و از دولت آلمان مي‌خواهد كه به وظيفه قانوني خود عمل كند.

وي افزود: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، موضوع حمله پليس آلمان به ديپلمات ايراني را بررسي مي‌كند و از وزارت امور خارجه مي‌خواهد كه از حقوق ديپلماتيك ديپلمات‌هاي ايراني در كشورهاي خارجي دفاع كند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: قطعا وزارت امور خارجه در مقابله با اينگونه برخوردها وظيفه قانوني خود را انجام مي‌دهد و اگر كشوري رفتاري خارج از رفتار نزاكت ديپلماتيك داشته باشد و اين رفتارها تكرار شود، مجلس شوراي اسلامي حتما در مورد آن اقدام مي‌كند و موضوع را به طور جدي‌تر پيگيري خواهد كرد.

برچسب ها: نقوی ، حسینی ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.