سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهيم حجري:

آثار تاريخي با توجه به نياز موزه‌ها خريداري مي‌شود

خريد آثار تاريخي و اشياء نفيس از مردم با توجه به قدمت و نياز موزه‌ها خريداري مي‌شود.

ابراهيم حجري،مديركل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي و تاريخي سازمان ميراث فرهنگي به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:يكي از برنامه‌هاي ميراث فرهنگي خريد آثار نفيس تاريخي براي موزه‌ها بوده كه قصد داريم در سال 91 به صورت جدي به اين موضوع بپردازيم.
وي افزود:‌كميته‌اي با حضور 20 نفر از اساتيد و افراد خبره در سازمان ميراث فرهنگي تشكيل شده كه به بررسي آثار و اشياء تاريخي مي‌پردازند و در صورت نفيس بودن قيمت گذاري خواهند كرد.
حجري تصريح كرد:انتخاب اين كارشناسان بر اساس سوابق كار پژوهشي و تحصيلاتشان بوده و هيچگونه و ابستگي به سازمان ندارند و البته اين افراد بايد از سوي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور تاييد شوند.
مديركل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي و تاريخي سازمان ميراث فرهنگي بيان كرد:مردم براي فروش آثار قديمي و نفيس خود مي‌توانند به اداره ميراث فرهنگي استان مورد نظرشان مراجعه كنند.
وي اظهارداشت:استان‌ها بر حسب نياز موزه‌ها نسبت به خريد اشياء تاريخي اقدام مي‌كنند و بيشتر اولويت با خريد مجموعه‌هاي نفيس است.
حجري تاكيد كرد:بر اساس آيين نامه خريد آثار تاريخي اشياي نفيس كه سابقه‌ آنها بيش از 100 سال باشد؛خريداري مي‌شود و البته ممكن است يك اثر و يا يك تابلو مربوط به هنرمند‌ها و همچون "استاد فرشچيان" باشد ولي با توجه به نياز موزه خريداري خواهد شد.
وي تصريح كرد:آثار نفيس به منظور حفظ و معرفي تاريخ كشورمان از مردم خريداري مي‌شود و همچنين به نسل‌هاي بعدي منتقل مي‌شود./ه
برچسب ها: آثار ، تاریخی ، نیاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.