سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تشخیص بیماری اعصاب محیطی به قطع وابستگی از کشورهای خارجی پرداختیم

تشخیص بیماری های اعصاب محیطی بسیار سخت بوده و تاکنون در اختیار کشورهای پیشرفته بود.

دکتر مسعود هوشمند ،عضو پژوهشگاه علمی مهندسی ژنتیک در دومین همایش نورو موسکولار به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در کارگاه های برپا شده در زمینه اعصاب و روان محیطی به ارائه مشاوره ژنتیک در حیطه تشخیص اعصاب عضلانی پرداخته می شود که در این گردهمایی به تقسیم تجربیات پزشکی این علم می پردازیم.

وی افزود: در سال گذشته 5 الی 10 بیماری اعصاب عضلانی قابل شناسایی بود ولی امسال با افزایش توانمندی این تشخیص به 400 -300 بیمار رسید که تشخیص بیماری به صورت بومی بسیار مقرون به صرفه است.

وی با بیان اینکه قدرت تشخیص بیماری در پزشکان اعصاب و روان افزایش یافته گفت: با توجه به تحریم ها و تغییرات ارزی که در حال حاضر در کشور رخ داده ارسال نمونه برداری در خارج از کشور مقرون به صرفه نیست به همین دلیل با دعوت چندین متخصص از کشورهای مانند فرانسه، سوئیس، در رابطه با اعصاب و روان به افزایش دانسته خود پرداخته و از این حیث به قطع وابستگی به خارج از کشور پرداختیم.

وی تصریح کرد: توصیه ای که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ژنتیک می شود آن است که قبل از ازدواج حتما مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از بیماری ها حتی زوج هایی که فامیل نیستند صورت گیرد.

برخی ها تصور می کنند که بیماری های ژنتیک مختص افرادی است که ازدواج فامیلی دارند در صورتیکه تصور صحیحی نیست.

وی خاطر نشان کرد: 97 درصد ازدواج های غیر فامیلی سالم و 94 درصد ازدواج های فامیلی نیز سرانجام خوبی دارد./ح
برچسب ها: اعصاب ، بیماری ، ژنتیک ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.