سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتايج نظرسنجي نشان ميدهد ؛

مخالفت اکثر آلماني با اعطاي اختيارات بيشتر به اتحاديه اروپا

نتايج يک نظرسنجي که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان مي دهد اکثر آلماني ها مخالف اعطاي اختيارات بيشتر به اتحاديه اروپا هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز ؛  از برلين،نتايج اين نظرسنجي نشان دهنده نگراني ها در خصوص اتحاد مالي و سياسي نزديک تر کشورهاي اروپايي است که آنگلا مرکل صدراعظم المان از آن حمايت مي کند .

بر اساس نتايج نظرسنجي «فورسا»، حدود سه چهارم آلماني ها مخالف ايده تشکيل ايالات متحده اروپا هستند که در چارچوب آن، آلمان اختيارات بيشتري به موسسات اتحاديه اروپا واگذار مي کند و پنجاه و نه درصد نيز مخالف اعطاي اختيار بودجه به بروکسل هستند.

مرکل به عنوان پيش شرط ضروري هر گونه تقسيم بار بدهي هاي اتحاديه اروپا که يکي از درخواست هاي اصلي کشورهاي درگير بحران همچون ايتالياست، پيشنهاد مناسبات سياسي و مالي بسيار نزديک تر بين کشورهاي عضو اين اتحاديه را مطرح کرده است.

راي دهندگان در آلمان که بزرگ ترين قدرت اقتصادي اروپاست، از پرداخت ميلياردها يورو توسط اين کشور به منظور جلوگيري از قصور در بازپرداخت بدهي کشورهايي همچون يونان، خسته شده اند.

رسانه هاي آلماني از مرکل به علت تسليم شدن در برابر فشارهاي اسپانيا و ايتاليا در نشست هفته گذشته اتحاديه اروپا و موافقت با تزريق مستقيم کمک به بانک هاي گرفتار و مداخله در بازارهاي مالي انتقاد کرده اند.

 اين نظرسنجي در روزهاي بيست و هفتم و بيست وهشتم ماه ژوئن پيش از برگزاري نشست هفته گذشته اتحاديه اروپا انجام شده است.

برچسب ها: آلمان ، اتحادیه ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.