سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/در 7روز؛

17کشته درجاده قم- گرمسار

در هفت روز گذشته جاده قم- گرمسار 17 کشته داشته است و بار دیگر به عنوان جاده ای نا امن در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، در پنجم تیر برخورد یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه نیسان در کیلومتر 50 جاده قم به گرمسار 5 نفر کشته و 2 نفر نیز به شدت مصدوم شدند؛ در روز نهم تیر نیز برخورد یک دستگاه خودروی سانتافه با تانکر حمل آب در کیلومتر 45 جاده قم به گرمسار که منجر به آتش سوزی شد و متاسفانه5 نفر بعلت شدت سوختگی فوت کردند.

در حادثه ای هم که دیروز در این محور رخ داد برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک سواری پژو 7 کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

جاده قم گرمسار که پنجم خرداد پارسال بطور رسمی و با حضور رییس جمهوری افتتاح شد 150 کیلومتر طول دارد و از سه استان قم ، تهران و سمنان عبور می کند

این محور مسیر قم به شهرهای شمال شرقی کشور از جمله مشهد را نسبت به مسیر موازی این محور 100 کیلومتر و از لحاظ زمانی بیش از دو ساعت کاهش می دهد که همین امر باعث استقبال زیاد رانندگان بویژه کامیون ها از این مسیر حتی پیش از افتتاح رسمی آن شد.

با اینحال کم عرض بودن جاده و دو طرفه بودن آن موجب افزایش تعداد تصادفات این مسیر و آمار مصدومان آن شد به گونه ای که چندی پس از افتتاح جاده تردد اتوبوس و مینی بوس و چندی بعد تردد تریلر در آن ممنوع اعلام شد.

طرح تعریض این محور نیز به عنوان راه حل اصلی ایمن سازی جاده در دستور کار مسئولان قرار دارد

  قلندر مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اجرای طرح تعریض این جاده از بهمن پارسال آغاز شده است گفت :این طرح به طول 150 کیلومتر است که 72 کیلومتر آن در استان قم ، 30 کیلومتر در استان تهران و 48 کیلومتر نیز در استان سمنان قرار دارد و برای اجرای آن 150 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اجرای طرح تعریض که از طرح های مهر ماندگار محسوب می شود تاکنون در مجموع سه استان 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چشم انداز بهره برداری از آن مرداد سال 92 تعیین شده است./س

برچسب ها: قم ، هفده ، کشته ، جاده ، گرمسار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.